محققان ایتالیایی می گویند؛

شکلات تلخ با روغن زیتون بخورید تا قلب سالم داشته باشید

    کد خبر :94873

طبق نتایج مطالعه محققان ایتالیایی، مصرف روزانه یک وعده شکلات تلخ همراه با روغن زیتون فوق خام برای سلامت قلب افراد مفید است و ریسک مشکلات قلبی-عروقی را کاهش می دهد.

به گزارش  مهر، محققان اذعان می کنند که این تاثیر مثبت بر سلامت بیشتر ناشی از روغن زیتون است تا شکلات.

فواید روغن زیتون ناشی از ترکیب طبیعی موجود در آن موسوم به پلی فنول هاست. این ترکیب در تمامی گیاهان از جمله سیب هم وجود دارد اما نتایج نشان می دهد خواص این ترکیب در صورت مصرف شکلات غنی شده از روغن زیتون به مراتب بیشتر است.

دکتر روسلدا دی استفانو، عضو تیم تحقیق از دانشگاه پیزا ایتالیا، در این باره می گوید: «ما دریافتیم که مصرف روزانه کوچک شکلات تلخ غنی شده با پلی فنول های طبیعی حاصل از روغن زیتون فوق خام با بهبود احتمال خطر قلبی-عروقی مرتبط است.»

وی در ادامه می افزاید: «مطالعه ما نشان می دهد که روغن زیتون فوق خام ممکن است یک مکمل غذایی مناسب برای کمک به حفظ سلول های ترمیم کننده بدن باشد.» این سلول ها برای بهبود عروق خونی حیاتی هستند.

این مطالعه شامل ۲۶ داوطلب، ۱۴ مرد و ۱۲ زن بود که محققان به آنها به صورت تصادفی شکلات غنی شده با روغن زیتون یا سیب قرمز دادند. هم روغن زیتون و هم سیب قرمز به خاطر داشتن خواص سلامت قلب و توانایی کاهش ابتلا به تصلب شریان معروف هستند.

با این حال نتایج نشان داد که استفاده روزانه از شکلات تلخ غنی شده با روغن زیتون با بهبود بیشتر کاهش ریسک قلبی و عروقی در مقایسه با مصرف روزانه شکلات غنی شده با سیب قرمز همراه بود.

همچنین افرادی که شکلات حاوی روغن زیتون مصرف کرده بودند میزان لیپوپروتئین با چگالی بالا، موسوم به “کلسترول خوب”شان بیشتر بود، و در مقایسه با شرکت کنندگان مصرف کننده شکلات غنی شده با سیب فشارخون شان کاهش یافته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید