مدیرعامل باغ وحش تهران:

بازگشت پلنگ ایرانی به کشور/ فیل باغ وحش تهران زایمان می‌کند

    کد خبر :94715

مدیرعامل مجموعه ارم سبز با اشاره به بازگشت اولین ورود یک حیوان بومی خارج شده از کشور به میهن گفت: به زودی شاهد نخستین زایمان فیل در باغ وحش تهران خواهیم بود.

به گزارش  مهر، مدیرعامل مجموعه ارم سبز در مراسم ورود گاسپار پلنگ نر ایرانی باغ وحش لیسبون به باغ وحش تهران با اشاره به اینکه این اولین ورود یک حیوان بومی به کشور است، گفت: یکی از قول هایی که در مجموعه ارم به مردم داده بودیم عملیاتی شد و یکی از حیوانات خارج شده از کشور به میهن بازگشت.

ایرج جهانگیر افزود: پلنگ ایرانی که چند نسل پیش از کشور خارج شده بود با حمایت مسئولان بازگشته و برنامه بازگشت شیر ایرانی را هم در پیش داریم.

وی ادامه داد: آخرین شیرهای ایرانی به روایتی ۹۰ و به روایتی دیگر ۱۲۰ سال پیش از بین رفتند اما حداکثر تا دو ماه دیگر یک جفت شیر ایرانی را به میهن می آوریم.

مدیرعامل مجموعه ارم سبز که در کنار قفس فیل های باغ وحش صحبت می کرد، افزود: امیدواریم اولین زایمان فیل در ایران را به زودی با موفقیت داشته باشیم. اکنون شبانه روز با دوربین و نگهبان وضعیت فیل بررسی می‌شود و اگر این موفقیت را حاصل کنیم به دنیا ثابت خواهیم کرد که ما توانایی نگهداری حیوانات خاص را هم با امکاناتی ایرانی و با استفاده از توانمندی های همکاران ایرانی داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید