مایکروسافت و آمازون برای یکپارچه‌‌سازی کورتانا و الکسا همکاری می‌کنند

    کد خبر :94624

آمازون و مایکروسافت با هدف ارائه‌ی خدمات بهتر، دستیارهای دیجیتالی خود را با یکدیگر یکپارچه می‌کنند.

آمازون و مایکروسافت برای یکپارچه‌سازی هرچه بهتر دستیارهای دیجیتالی الکسا و کورتانا با یکدیگر وارد همکاری شدند. به گزارش نیویورک‌تایمز، کاربران الکسا و کورتانا روی مجموعه‌ی گسترده‌ای از دستگاه‌ها قادر به دسترسی به دستیار دیجیتالی دیگر خواهند بود؛ اما یکپارچه‌سازی این دو دستیار دیجتیالی در ابتدا کمی عجیب است. چرا که کاربر الکسا برای دسترسی به دستیار دیجیتالی مایکروسافت باید دستور صوتی «Alexa, open Cortana» را ادا کند و کاربر کورتانا نیز برای استفاده از دستیار هوشمند آمازون باید عبارت «Cortana, open Alexa» را بگوید. به‌نظر می‌رسد که هر دو غول دنیای فناوری، روی پلتفرم یکدیگر، زمینه‌ی یکپارچه‌سازی ابتدایی را فراهم کرده‌اند.

این یکپارچه‌سازی کراس‌پلتفرم به کاربران الکسا اجازه خواهد داد تا به برخی قابلیت‌های منحصربه‌فرد کورتانا نیز دسترسی داشته باشند. مایکروسافت دستیار هوشمند خود را به‌گونه‌ای توسعه داده است تا به محصولات خانواده‌ی آفیس نیز دسترسی داشته باشد و اکنون به‌لطف یکپارچه‌سازی صورت گرفته، کاربران الکسا نیز به این قابلیت‌ها دسترس خواهند داشت. در حالی که مایکروسافت کماکان در صدد ترغیب توسعه‌دهندگان به ایجاد مهارت‌های جدید برای کورتانا است، کاربران کنونی کورتانا می توانند به نمونه‌های توسعه‌یافته برای الکسا دسترسی داشته باشند.

 

 

یکپارچه‌سازی کورتانا و الکسا تصمیمی غیرمنتظره از جانب دو غول دنیای فناوری محسوب می‌شود؛ چرا که مایکروسافت در حال تدارک برای عرضه‌ی اسپیکر هوشمند مبتنی بر کورتانا با همکاری هارمن کاردن است و قصد دارد تا دستیار دیجیتالی خود را وارد دنیای خودروها، ترموستات‌ها و دستگاه‌هایی از این دست کند. آمازون، مایکروسافت، اپل و گوگل، همگی دستیارهای دیجیتالی اختصاصی خود را برای رقابت با یکدیگر توسعه داده‌اند؛ همه‌ی این دستیارها، عملکردی مجزا و مستقل از دیگری داشته‌اند، اما همکاری اخیر مایکروسافت و آمازون، نوید عملکردی بهتر برای دستیار هوشمندشان را می‌دهد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، مایکروسافت و آمازون همکاری خود را از ماه می سال گذشته و پس از مطرح‌شدن ایده‌ی آن توسط جف بزوس، مدیرعامل آمازون با ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در جریان رویداد CEO Summit مایکروسافت، آغاز کردند. تمایل آمازون برای همکاری با ردموندی‌ها منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که هر دو شرکت در صدد پیشی گرفتن از دستیار گوگل هستند و مایکروسافت نیز هم‌اکنون از طریق موتور جست‌وجوی بینگ خود برای کاربران الکسا سرویس‌دهی می‌کند.

در حالی که مایکروسافت و آمازون به‌تازگی همکاری خود را شکل داده‌اند؛ جف بزوس از همکاری‌های مشابه با اپل و گوگل نیز استقبال می‌کند و می‌گوید از چنین همکاری‌هایی پشتیبانی می‌کند. به‌نظر می‌رسد که نادلا نیز از این ایده استقبال می‌کند و می‌گوید چنین همکاری‌هایی برای آن‌ها «الهام‌بخش خواهد بود». مایکروسافت و آمازون به‌زودی جزئیات همکاری خود را اعلام خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید