استقبال کم از بازار شیرینی در آستانه اعیاد

    کد خبر :94114

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان با اشاره به افزایش 18 تا 20 درصدی قیمت شیرینی گفت: افزایش قیمت با احتساب جعبه شیرینی در نظر گرفته شده است و در واحدهای صنفی جعبه جز وزن شیرینی فروخته شده حساب نمی‌شود.

بهره‌مند در گفت‌و‌گو با میزان در خصوص افزایش قیمت انواع شیرینی بیان کرد: قیمت شیرینی از دو ماه آینده حدود 18 تا 20 درصد افزایش یافت، که این افزایش قیمت با احتساب جعبه شیرینی در نظر گرفته شده است و در واحدهای صنفی جعبه جز وزن شیرینی فروخته شده حساب نمی‌شود.

 

وی در ادامه افزود: انواع شیرینی با احتساب 18 تا 20 درصد افزایش، شیرینی تر کیلویی 21 هزار و 500 تومان، شیرینی گل محمدی کیلویی 17 هزار 500 تومان، شیرینی زبان کیلویی 18 هزار تومان، نان برنجی کیلویی 18 هزار تومان و کیک یزدی کیلویی 13 هزار تومان در واحدهای صنفی عرضه می‌شود.

 

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در توضیح شرایط بازار شیرینی با توجه به نزدیکی اعیاد پیش رو تصریح کرد: بازار فروش شیرینی نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است و استقبال چندانی از خرید شیرینی نمی‌شود ولی در اعیاد بازار به نسبت روزهای عادی تا حدودی بهتر می‌شود.

 

بهره مند با اشاره به تامین تمام مواد اولیه شیرینی‌پزی در واحدهای صنفی اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی از لحاظ تامین مواد اولیه در واحدهای صنفی نداریم و با توجه به اینکه هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت از این صنف صورت نمی‌گیرد به همین دلیل تمام مواد اولیه با نرخ آزاد خریداری می‌شود.

 

وی در انتها خاطر نشان کرد: کیک‌های سفارشی در سطح واحدهای صنفی دارای قیمت مصوب نیستند و قیمت‌ها با توجه به میزان مواد اولیه بین خریدار و فروشنده به صورت توافقی تعیین می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید