استقرار مرکزهای تجاری دایم ایران در بغداد و کربلا

    کد خبر :94108

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: براساس سیاست های ابلاغ شده سازمان توسعه تجارت ایران، قرار است ۲ مرکز دایمی برای تجارت شرکت‌های توانمند ایرانی در بغداد و کربلا فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش تارنمای سازمان توسعه تجارت ایران، «ناصر بهزاد» در حاشیه بازدید از چند مکان پیشنهادی در مسیرهای منتهی به بغداد افزود: لازمه صادرات موفق به عراق تمرکز بر نگاه راهبردی و توجه به تامین پایدار کالاهای مورد نیاز بویژه در زیربخش‌های گروه موادغذایی، مصالح ساختمانی، دارو و تجهیزات پزشکی، خدمات فنی و مهندسی است که با حضور بابرنامه، شبکه‌سازی توزیع و جلب سلایق مصرف کنندگان حاصل می‌ شود.

بهزاد ادامه داد: همزمان با راه‌اندازی این مرکزها ٦ روش محتوایی شامل برگزاری سمینارهای موضوعی، بازاریابی‌های منطقه‌ای کالا و خدمات، مشاوره‌های حقوقی، حضور مستمر هیات‌های تجاری عراقی، تورگردانی و معرفی بازارهای عمده و خرده و توجه به سرمایه‌گذاری برای تولید را در نظر داریم.

وی اهداف ایجاد مرکزهای تجاری دایمی ایران در بغداد و کربلا را بازاریابی مستمر، شکلدهی نظام توزیع کلان، بررسی نیاز مصرف کننده و همچنین استفاده از ابزارهای در اختیار قانونی و حقوقی توسط بخش خصوصی عنوان کرد و گفت این مساله به ارتقای ضریب تجارت و رقابت‌پذیری محصولات ایرانی کمک موثری می کند.

به گزارش ایرنا، مساحت مرکز تجاری دایمی ایران در بغداد 1200 مترمربع و در کربلا 1100 مترمربع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید