ثبت قراردادهای کار از اول مهر ماه

    کد خبر :93916

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی سامانه امنیت شغلی و قرارداد کار گفت: سامانه ثبت قراردادهای کار در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و از اول مهر در دسترس قرار می گیرد.

به گزارش کارگرآنلاین، اسماعیل ظریفی آزاد، مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با تسنیم، درباره آغاز به کار سامانه ثبت قرارداد و امنیت شغلی گفت:این سامانه مشتمل بر 30 زیر مجموعه است که یکی از آنها سامانه ثبت قراردادهای کار است. درحال حاضر این سامانه در مرحله آزمایشی قرار دارد و اول مهر در دسترس قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه باید مشخصات همه کارگران و کارفرمایان در این سامانه ثبت شود گفت:این سامانه در حل اختلافات کارگری و کارفرمایی کمک بسزایی می کند و معضل قراردادهای سفید امضا تا حدودی حل می شود.

ظریفی آزاد ادامه داد: اینکه بر اساس ماده 192 قانون کار، همه کارفرمایان باید آمار و اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهند، ضمانت اجرای این سامانه است و فصل یازدهم قانون کار هم تخلف از آن را جرم تلقی کرده است و وصف کیفری دارد.

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارفرمایان از این سامانه استقبال خواهند کرد گفت: دلیل استقبال کارفرمایان این است که کلیت این سامانه برای منافع کارفرمایان خوب است و امور آنان را تسهیل می کند. قرار است مشخصات همه کارگران و کارفرمایان در این سامانه ثبت شود. این کار معضل قراردادهای سفید امضا را تا حد زیادی حل می کند و به دادرسی و حل اختلافات کارگری و کارفرمایی هم کمک می کند.در این سامانه علاوه بر اینکه کارفرمایان مکلف می‌شوند تمام نسخه‌های قرارداد منعقده اعم از دائم و موقت را روی سامانه آپلود کنند، مکلف هستند قراردادهای شفاهی را هم درج کنند.

ظریفی آزاد، مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای تبصره یک ماده 7قانون کار گفت: در همایش امنیت شغلی که حدود دو هفته پیش برگزار کردیم مقرر شد کمیته دائمی برای تدوین آئین نامه موضوع تبصره یک ماده 7 قانون کار در قالب حقوقی خود با اجماع طرفین کارگری و کارفرمایی تدوین شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید