آخرین آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های هلال‌احمر ایران در عربستان

    کد خبر :93805

کولیوند آخرین آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های هلال‌احمر ایران را ۴۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱ زائر بیمار هم در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند.

دکتر پیرحسین کولیوند ضمن اشاره به خدمات دلسوزانه و داوطلبانه کادر بهداشتی و درمانی شاغل در بیمارستان های جمعیت هلال احمر در مکه و مدینه، گفت: در موسم حج علاوه بر شرایط محیطی، شرایط زائرین بیمار و مراجعه کننده نیز خاص است، لذا کادر درمانی حج همواره با حسن خلق و رفتار حسنه موجب ایجاد آرامش در بین مراجعین می گردند.

وی ادامه داد: یکی از امور مهم این مرکز در تعیین استطاعت جسمی زائرین پیش از اعزام به حج است، اما در این زمینه هنوز به مرز ایده آل نرسیده و باید کارهای متفاوت تری انجام شود.

کولیوند به رویکرد پژوهش محور مرکز پزشکی حج و زیارت در خدمات درمانی حج و سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: با یاری خدا و همت مسئولین و پرسنل مرکز به ویژه معاونت آموزش و پژوهش و تعدادی از نخبگان پژوهش کشور، فعالیت های خوبی در حال اجرا و تدوین است که بعد از موسم حج و تا پایان سال از تعدادی از آنها رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی کامل همکاری به منظور انجام پژوهش هایی در این خصوص را با پژوهشگران حج داریم.

مدیر عملیات پزشکی حج در ادامه به آمار فوت زائران ایرانی اشاره کرد و افزود: شمار فوتی های امسال تا روز گذشته به ۸ نفر رسید.

وی، سن بالا و ناراحتی قلبی را علت فوتی های اخیر اعلام کرد و گفت: البته این آمار قابل مقایسه با آمار فوتی‌های سال ۹۴ در مدت زمان مشابه نیست.

کولیوند، وضعیت کلی سلامت زائران ایرانی را مساعد و مناسب دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید