پیامک های دقیقه ۹۰ بانک ها صدای روسای بانک ها را هم در آورد

    کد خبر :93732

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی تاکید کرد که از روز شنبه ۱۱ شهریورماه همه بانک های دولتی و خصوصی باید نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت کنند.

به گزارش تسنیم، محمدرضا حسین زاده در حاشیه بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: نرخ سود بانکی براساس مصوبه شورای پول و اعتبار از قبل هم 15 درصد بود ولی شرایطی پیش آمده بود که برخی بانک ها آن را رعایت نمی کردند.

وی افزود: با سیاستگذار جدیدی که شورای پول و اعتبار انجام داد قرار شد که همه بانک ها نرخ سود 15 درصدی را رعایت کنند زیرا شرایط اقتصاد کشور نیاز به حمایت تولید و اشتغال دارد.

مدیرعامل بانک ملی در واکنش به سوالی درباره اینکه برخی بانک ها این نرخ را رعایت نمی کنند، گفت: قطعا بانک های دولتی اهتمام بیشتری نسبت به رعایت این امر داشته اند کما اینکه تاکنون هم داشته اند ولی از روز 11 شهریور همه بانک های دولتی و خصوصی باید این نرخ را رعایت خواهند کرد.

وی تصریح کرد که برخی از بانک ها در اقدامی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی در فراخوان هایی از افراد درخواست کرده اند تا قبل از روز شنبه 11 شهریور نسبت به افتتاح حساب بلندمدت با سود بیشتر اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: من به هیچ بانکی سپرده پذیری با نرخ بالاتر از 15 درصد را توصیه نمی کنم زیرا قطعا در ضرر آن بانک تاثیر به سزایی خواهد داشت؛ کما اینکه در قبل هم مسئولین اقتصادی کشور گفته اند بانکی که نرخ بیشتر و غیرمتعارف می دهد قطعا با مشکلات خاصی روبه رو خواهد شد و همه بانک ها باید به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تن دهند.

وی درباره نرخ تسهیلات نیز اظهار داشت: معمولا نرخ سود تسهیلات بین سه تا چهار درصد بالاتر از نرخ سود سپرده ها باشد تا بانک ها بتوانند هزینه های خود را تامین کنند و این امر در تمام دنیا نیز مرسوم است.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی در پاسخ به سوالی تاکید کرد که هیچ یک از بانک های دولتی اقدام به ارسال پیام کوتاه به مشتریان و سپرده گذاران برای افتتاح حساب پیش از روز 11 شهریور نکرده اند.

وی ادامه داد: یک یا دو بانک خصوصی در این زمینه اقدام کرده اند ولی بانک مرکزی و نظام بانکی به این موضوع بسیار حساس هستند زیرا این اقدام غیرحرفه ای و غیراخلاقی است.

مدیرعامل بانک ملی تصریح کرد: از همه همکاران در نظام بانکی و بانک های خصوصی تقاضا می کنم نرخ سود مصوب را رعایت کنند تا بازی بهم نخورد و همه متعادل جلو برویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید