واکنش وزارت نفت به شرط شرکای زنجانی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۳۲
    کد خبر :93586

شرکای زنجانی اگر می‌خواهند کمک کنند، اموال تاجیکستان، ترکیه و مالزی را پس بدهند.
مشاور وزیر نفت و مسئول کمیته وصول مطالبات این وزارتخانه در واکنش به شرط شرکای زنجانی مبنی بر پرداخت عین بدهی شریکشان در صورت بازگرداندن اموال واگذار شده گفت: شرکای زنجانی اگر می‌خواهند کمک کنند، اموال تاجیکستان، ترکیه و مالزی را پس بدهند.

به گزارش اعتدال ، اصغر هندی در واکنش به پیشنهاد شرکای خارجی بابک زنجانی مبنی بر اینکه در صورت بازگرداندن اموال زنجانی از سوی شرکت نفت، حاضر هستند عین رقم بدهی مندرج در دادنامه را پرداخت کنند اظهار کرد: شرکت نفت از روز نخست به دنبال مطالبات خود بوده و این اموال را از روی ناچاری و بنابر تصمیم مسئولان رده بالای اجرایی و قضایی گرفته است.

مشاور وزیر نفت و مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت اضافه کرد: نه تنها نجانی و شرکایش، بلکه هرکس دیگری بخواهد بدهی زنجانی را پرداخت کند، وزارت نفت اموال را طبق قیمت کارشناسی شده به او مسترد می‌کند.

هندی تصریح کرد: با اینکه امید زیادی به بازگشت پول‌ها نداشتیم اما هر موقع که گفتند می‌خواهیم پول بدهیم، رفته‌ایم ولی نتیجه نگرفتیم. حتی یک درصد هم احتمال بدهیم امکان بازگشت وجوه به بیت‌المال وجود دارد، حاضر می‌شویم.

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت افزود: من که بعید می‌دانم پولی پرداخت کنند اما اگر شرکای زنجانی می‌خواهند کمک کنند، همان اموالی که در اختیارشان است را بدهند و قطعاً این بهترین کمک است.

به گفته هندی، زنجانی اموالی به ارزش 300 تا 350 میلیون دلار در تاجیکستان، 400 تا 500 میلیون دلار در ترکیه و بخشی هم در مالزی دارد که اگر شرکای زنجانی همین اموال را برگردانند، قطعاً بزرگترین کمک به اوست.

، چند روز پیش وکیل بابک زنجانی گفته بود که شرکای زنجانی در دیدار با مسئولان شرکت نفت گفته‌اند در صورتیکه که اموال واگذار شده زنجانی بازگردانده شود، حاضرند عین رقم بدهی مندرج در حکم دیوان عالی کشور که حدود یک میلیارد و 967 میلیون و 500 هزار یورو است، پرداخت کنند.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که حکم اعدامش به خاطر افساد‌فی‌الارض در دیوان عالی کشور تأیید و به وی ابلاغ شده است اما گفته می‌شود در صورت بازگرداندن پول‌ها در حکم او ارفاق خواهد شد.

حکم اعدام دو همدست زنجانی در دیوان عالی کشور نقض شده بود که برای رسیدگی در شعبه هم عرض به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارجاع شد و قرار شده سیزدهیمن جلسه محاکمه این دو نفر در تاریخ 13 شهریور برگزار شود.

علیرضا زیباحالت منفرد از دیگر همدستان زنجانی در این پرونده است که اواخر سال گذشته بازداشت و به ایران منتقل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید