حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان ناپسند و توهین آمیز است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ۹:۰۷
    کد خبر :92919

رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: زندگی باید بر پایه صداقت پایه گذاری شود، از همین رو حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به معنی پایه‌گذاری زندگی بر مبنای دروغ و فریب کاری است.

«پروانه سلحشوری» رییس فراکسیون زنان مجلس و نماینده مردم تهران در خصوص حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: گفته شده با حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان، برای شناسایی اینکه فرد ازدواج کرده یا خیر از سازمان ثبت احوال استعلام می‌شود؛ این اقدام زشت و ناپسند است و نباید عملیاتی شود. استعلام ازدواج به نوعی توهین به زنان محسوب می‌شود.

او ادامه داد: از آغاز زندگی باید همسر خود را از هر چیزی اعم از بیماری، ازدواج‌ قبل و غیره آگاه کرد. حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان از نظر اخلاقی درست نیست.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه حذف واژه طلاق با هدف افزایش ازدواج مطرح شده است، افزود: هرچند این اهداف برای این تصمیمات تعریف شده اما سیاست‌های غلط و اشتباهی است که نباید اجازه داد به قانون تبدیل شود.

رییس فراکسیون زنان متذکر شد: از نظر اخلاقی، عرفی و قانونی حذف واژه طلاق از شناسنامه درست نیست. در حقیقت مشکل معضل طلاق در جامعه امروزی ثبت یا عدم ثبت آن در شناسنامه نیست، این اقدام به نوعی پاک کردن صورت مسئله است.

او با اشاره بر اینکه «این اقدام برای آینده همان زنانی که اقدام به حذف واژه طلاق از شناسنامه خود می‌کنند، مشکل ساز می‌شود» گفت: حال اگر فردی خواهان حذف واژه طلاق از شناسنامه است می‌تواند به ثبت احوال مراجعه کند اما نباید این موضوع به قانون عمومی تبدیل شود.

رییس فراکسیون زنان با بیان اینکه در جامعه ما واژه مطلقه برای زنان تبعاتی به همراه دارد، تصریح کرد: فرهنگ طلاق هنوز در جامعه ما پذیرفته نشده و زنان مطلقه با مشکلاتی روبه‌رو هستند اما باید باور داشت که به هر دلیلی فرد طلاق گرفته است، حال اینکه واژه طلاق در شاسنامه باشد یا نباشد لذا اقدامات فرهنگی باید انجام شود.

سلحشوری در خاتمه گفت: زندگی باید بر پایه صداقت پایه گذاری شود، از همین رو حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به معنی پایه‌گذاری زندگی بر مبنای دروغ و فریب کاری است. بهتر است نظرات کارشناسی و حقوقی پیرامون این موضوع قبل از تلاش برای تبدیل به قانون انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید