روحانی به چه کسانی بدهکار است که نمی تواند وزیر را معرفی کند؟

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ۹:۰۵
    کد خبر :92915

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از رئیس جمهور برای معرفی نکردن وزیر علوم به مجلس و با تاکید بر اینکه معرفی نکردن وزیر علوم و اداره وزارتخانه با سرپرست در شان رئیس جمهور نیست، گفت: سوال ما از آقای روحانی این است که وی به چه کسانی بدهکار است که نمی تواند وزیر علوم را معرفی کند.

حبیب اله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه معرفی نشدن وزیر علوم به همراه 17 وزیر پیشنهادی به مجلس در 17 مرداد، مورد گلایه و انتقاد نمایندگان مجلس است، گفت: اکنون چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشته و قطعا در بدنه دانشگاهیان و دانش آموزختگان کشور افراد با تجربه، مدیر و مدبر زیادی وجود دارند که بتوانند سکان این وزارتخانه را بر عهده بگیرند.

وی افزود: رئیس جمهور می توانست از میان افراد واجد شرایط تخصص، تعهد، تجربه، مدیر، مدبر، فراجناحی و توانمند گزینه مناسب را بعنوان وزیر علوم انتخاب و به موقع و همراه 17 وزیر به مجلس معرفی می کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه معرفی نکردن وزیر علوم به همراه دیگر وزرا سوالات متعددی در ذهن نمایندگان ایجاد کرد، افزود: معرفی نکردن وزیر علوم آسیب ها و لطماتی به جامعه دانشگاهی کشور وارد کرده و باعث بلاتکلیفی در این وزارتخانه و بین مسئولان شده است.

دهمرده با بیان اینکه اکنون برخی می گویند آیا واقعا از بین این همه افراد در قشر دانشگاهی کسی نیست که بعنوان گزینه مناسب وزارت علوم معرفی شود، تاکید کرد: در شان رئیس جمهور نیست که وزیر علوم را انتخاب و معرفی نکند و برای این وزارتخانه به این مهمی سرپرست تعیین کند.

وی گفت: اینکه از بین این همه افراد تحصیل کرده و متعهد هیچ فردی بعنوان وزیر انتخاب و به مجلس معرفی نشود، پیام خوبی برای قشر دانشگاهی ما ندارد و این اقدام بدی است.

نماینده زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر تحت فشار بودن رئیس جمهور در خصوص انتخاب وزیر علوم و سهم خواهی گروهها و احزاب در این زمینه افزود: رئیس جمهور با رای ملت انتخاب شده و باید استقلال خود را حفظ کند و در آزادی کامل وزیر خود را انتخاب و معرفی کند.

دهمرده تاکید کرد: تاخیر در انتخاب وزیر علوم این سوال بزرگ را در ذهن ایجاد کرده که رئیس جمهور به کسانی بدهکار است و چرا در انتخاب وزیر علوم تعلل می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید