زندان سرّي در عربستان

    کد خبر :92710

«محمد بن سلمان» وليعهد عربستان براي حبس افسران و شاهزادگان طرفدار وليعهد برکنار شدۀ اين کشور از يک زندان سري استفاده کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا،«سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان روز 21 ژوئن 2017 رسماً برادرزاده خود «محمد بن نايف» را از سمت وليعهدي برکنار و پسرش محمد بن سلمان را به عنوان وليعهد جديد معرفي کرد.
با گذشت تنها سه روز از اين اقدام، 21 شاهزاده سعودي با ارسال نامه اي به پادشاه اين کشور، مخالفت خود را در اين باره اعلام کردند.
وبگاه «العهد الجديد» که افشاگرِ کودتاي محمد بن سلمان عليه «محمد بن نايف» وليعهد برکنار شدۀ عربستان بود، اين بار به نقل از منابع نزديک به دربار سعودي فاش کرد؛ محمد بن سلمان براي حبس افسران و شاهزادگان طرفدار بن نايف و شماري از افسران نيروي هوايي از يک زندان سري در منطقه القديه در جنوب غرب رياض، استفاده کرده است.
اين در حالي است که هنوز سرنوشتِ بن نايف، وليعهد برکنار شدۀ عربستان نيز مشخص نيست و آخرين باري که در مجامع عمومي ديده شد؛ روز بيعت با وليعهد جديد بود و پس از آن فقط چند عکس از وي در اقامتگاهش منتشر شد.
العهد الجديد همچنين با اشاره به حبس بيش از 70 نفر از افسران ارشد عربستاني در زندان سري منطقه القديه پيش بيني کرد، «عادل الجبير» وزير خارجه اين کشور و «سعود القحطاني» مشاور دربار پادشاه نيز به بهانۀ ناکامي در مديريت بحران قطر، برکنار شوند.
در همين حال مجلۀ آمريکايي آتلانتيک با تاييد اين احتمال، تاکيد کرد، بن سلمان، «خالد بن سلمان» برادر خود را که سفير عربستان در آمريکا است، به عنوان جايگزين الجبير در نظر گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید