تیلرسون از ترامپ اعلام برائت کرد

    کد خبر :92461

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی که منعکس‌کننده جدیدترین نشانه‌ها از اختلافات در کابینه رئیس‌جمهور آمریکا هستند از حمایت ترامپ از گروه‌های نژادپرست فاصله گرفت.
«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه از دیدگاه‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اعلام برائت کرد و گفت که او از طرف خودش صحبت می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از «سی‌ان‌ان»، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پاسخ رئیس‌جمهور به خشونت گروه‌های نژادپرست در شهر «چارلوتسویل» در ایالت «ویرجینیا» مناسب بوده گفت که ترامپ «از جانب خودش صحبت می‌کند.»

اظهارات این مقام بلندپایه کابینه، جدیدترین نشانه از اختلافات بین دیدگاه‌های تیلرسون و دونالد ترامپ، در شرایطی است که دولت آمریکا نیز همانند جامعه این کشور بیش از هر زمان دیگر درگیر تفرقه است. موضع‌گیری تیلرسون، همچنین فاصله‌های اعضای کابینه با ترامپ در حوادث شهر چارلوتسویل را نشان می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در واکنش به سوال مجری شبکه خبری «فاکس‌نیوز» درباره خشونت‌ها در این شهر مدعی شد که ایالات متحده به آزادی و «رفتار برابر با مردم جهان» متعهد است.

تیلرسون گفت: «فکر نمی‌کنم کسی در ارزش‌های مردم آمریکا تردیدی داشته باشد.»

وی سپس در جواب مجری فاکس‌نیوز که پرسید، «درباره ارزش‌های رئیس‌جمهور آمریکا چطور؟» گفت: «رئیس‌جمهور از طرف خودش صحبت می‌کند.»

ترامپ چندی پیش، بعد از حمله گروه‌های طرفدار برتری سفیدپوستان به تظاهرات‌کنندگان ضد نژادپرستی در شهر چارلوتسویل، گفته بود که هر دو طرف مقصر این خشونت‌ها هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز بعد، پس از شدت گرفتن فشارها علیه وی، از گروه‌های نژادپرست نام برد و خشونت‌های آنها را محکوم کرد، اما در یک مصاحبه خبری چند روز بعد به حمایت از نژادپرستان سفیدپوست پرداخت و باز هم گفت که هر دو طرف مقصر خشونت‌ها بوده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید