چه کنیم تا فرزندانی باهوش داشته باشیم؟

    کد خبر :92319

یک روانشناس کودک گفت: تهیه اشکال هندسی به رنگ های مختلف و نوشتن اعداد یا حروف پشت آن ها توسط والدین و درخواست از کودک برای مرتب کردن آن ها براساس شکل یا رنگ و شمردن اعداد یکی دیگر از بازی های تاثیر گذار بر هوش فرزندان است.

ناهید ازغندی روانشناس کودک با بیان اینکه انجام برخی بازی ها و حرکات برای کودکان به افزایش تمرکز و دقت آن ها کمک می کند، اظهار کرد: ساخت و بازی با حباب نمونه ای از این موارد است که باعث ایجاد هیجان و برانگیختن حس کنجکاوی آن ها می شود.

ازغندی گفت: بازی با چوب کبریت به صورت ساخت اشکال و چیدن آن ها به طور منطم در داخل جعبه، همچنین تهیه بطری با سایزهای مختلف و خواستن از کودک که درب آن ها را در مدت زمان مشخص ببندد،باعث آشنایی ذهن او با مفهوم نظم در اشیا و سرعت عمل در انجام کارها می شود.

این روانشناس کودک در پایان تصریح کرد: بازی با بادکنک و چیدن آن ها براساس رنگ و سایز، آشنایی با مدل برگ های مختلف درختان و همچنین بستن چشم کودک و قرار دادن اشیا متفاوت در دست او و درخواست برای حدس زدن نام آن وسیله از جمله دیگر بازی هایی است که باعث افزایش تمرکز فررندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتاب خواندن برای کودکان باعث افزایش مهارت های کلامی آنها می شود، بیان کرد: اگر آموزش مطالعه برای فرزندتان را از کودکی شروع کنید، او علاقه بیشتری به کتاب خواندن پیدا خواهدکرد همچنین مهارت های صحیح کلامی به فرد کمک می کند تا دانسته های خود را به نمایش بگذارد.

ازغندی تاکید کرد: برای علاقه مند کردن کودکتان به خواندن ابتدا باید علاقه مندی خود را به این کار نشان دهید و اگر فرزندتان شما را هنگام مطالعه ببیند، متوجه علاقه شما به مطالعه شده و از شما تقلید خواهد کرد.

این روانشناس خاطر نشان کرد: اکرموسیقی را بخشی از زندگی کودکتان قرار دهید موجب تقویت حافظه، توجه، انگیزه و یادگیری می شود و گوش دادن به موسیقی های استرس آور که برای ذهن کودکتان مخرب است را کاهش دهید همچنین یادگیری نواختن یک آلت موسیقی در افزایش هوش فرزندتان نقش مهمی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید