مشکلات خرید کالاهای بدون گارانتی برای مشتریان در صنعت IT

    کد خبر :91957

مدیرعامل شرکت آروند اعلام کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات پس از فروش موجب شد تا شرکت‌های گارانتی دهنده کیفیت خدمات دهی خود را افزایش داده و نگاه مردم نسبت به گارانتی در این صنعت بهبود یابد.
امیر میثم گیاهی با بیان این مطلب افزود: به منظور ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مردم و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان ، دستگاه‌های متولی با اجرای طرحی مشترک اقدام به ساماندهی و جمع آوری کارتهای گارانتی تقلبی و غیر مجاز در بازار نمودند.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح کارت های گارانتی غیر معتبر از بازار IT جمع آوری و تا کنون شرکت های رسمی برای ارائه خدمات به مشتریان در بخش ها و برندهای مختلف شناسایی شدند که مشخصات این شرکتها در سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران قابل مشاهده است.
گياهي در ادامه یادآورشد: بزودي كمپين گارانتي با اصالت در مورد ارتقاء فرهنگ گارانتي و امتياز بندي شركتهاي خدمات دهنده رونمايي خواهد شد.
وی اظهارداشت: این اقدام مشترک توسط ٥٠ شركت عضو و داراي مجوز از سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان و همچنين اتحاديه فناوران رايانه تهران اجرا خواهد شد.
به گفته وی با اجرای این طرح شرايط ارائه خدمات پس از فروش بهبود چشمگيري خواهد داشت و این اقدام يك تحول مثبت در صنعت IT بشمار می آید.

نحوه ارائه خدمات رسمی به محصولات اپل و مایکروسافت
مدیرعامل شرکت آروند در ادامه از ارائه خدمات رسمی به محصولات اپل و مایکروسافت توسط این شرکت در ایران خبر داد.
امیرمیثم گیاهی افزود: آروند در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور و همچنین ٧ مرکز خدمات پس از فروش در مراکز استان ها به مشتریان خدمت رسانی می کنند.
با توجه به نبود هیچ نماینده رسمی در مورد برندهای اپل و مایکروسافت در ایران،تعداد محدودی از شرکتهای داخلی مجوز واردات و خدمات پس از فروش این محصولات را دارند.
وی یادآور شد: به منظور ارایه خدمات بهتر و سریعتر به مشتریان ، با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد افزایش مراکز فروش و خدمات پس از فروش در اقصی نفاط کشور هستیم.

معرفی ضمانت نامه سبز و طلایی
وی همچنین از ارائه ضمانت نامه سبز و ضمانت تکمیلی طلایی ۱۸ ماهه به محصولات اپل و مایکروسافت توسط شرکت آروند اشاره کرد و گفت: ضمانت طلایی شامل ارائه خدمات تکمیلی و پوشش حوادث فیزیکی به دارندگان این محصولات است.
وی گفت: هیچ شرکتی در دنیا تمام خسارات و حوادث وارده به دستگاه‌های خود را تحت پوشش ضمانت و گارانتی قرار نمی‌دهد. در واقع حوادث پیش آمده توسط فرد شامل خدمات گارانتی و وارانتی نیست و خریداران برای اطمینان خاطر کامل، نیازمند عقد قراردادهای مکمل تحت عنوان ضمانت تکمیلی هستند.
امیرمیثم گیاهی تاکید کرد: تفاوت اصلی ضمانت نامه تکمیلی طلایی با ضمانت نامه سبز آروند در این است که ضمانت تکمیلی طلایی، علاوه بر مشکلات احتمالی دستگاه، تمام حوادث وارده توسط فرد را از جمله آبخوردگی ،شکستگی و نوسات برق هم تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
مدیر عامل شرکت آروند اظهارداشت: مشتریان می توانند محصولات اپل و محصولات سرفیس مایکروسافت که قانونی هستند و از مراکز رسمی خریداری نموده اند را حداکثر تا 72 ساعت بعد از خرید با ارائه فاکتور خرید و کارت گارانتی، تحت پوشش کامل ضمانت تکمیلی طلایی آروند قرار دهند.

مشکلات خرید کالاهای بدون گارانتی براي مشتريان
امیر میثم گیاهی در خصوص مشکلات کالاهای بدون گارانتی برای خریداران نیز گفت: کالاهای بدون گارانتی یا با گارانتی غیر مجاز درعمل دست مشتری را در پوست گردو قرار می‌دهد و در زمان بروز مشکل برای دستگاه و مراجعه مشتری به واحد گارانتی با بهانه های متعددی رو به رو می‌شوند و هیچگونه سرویس و خدماتی دریافت نخواهند نمود که ضرر چشمگیری برای مشتریان بدنبال خواهد داشت.بايد به اين نكته توجه داشت كه از لحاظ قانون حمايت از مصرف كنندگان كالاهاي سرمايه اي مي بايست با ضمانت ١٨ ماهه به فروش برسند و فروش كالاي بدون ضمانت تخلف بوده و از مشتريان درخواست ميگردد به اين مسئله توجه ويژه اي داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آروند تاکید کرد: اهمیت موضوع گارانتی در بازارهای دیجیتال به خصوص در صنف رایانه و تلفن همراه نسبت به سال‌های گذشته نقش پررنگ تری از دید مشتری به خود گرفته و اغلب خریداران کالاهای گران قیمت درصدد خریداری اجناس با گارانتی معتبر هستند.

به گفته وی در بازار IT وICT شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش با ممیزی و بازرسی های مستمر سازمانها و نهادهای ذیصلاح به سطح مطلوب تری در زمینه گارانتی دست یافته‌اند که با ارائه خدمات مناسب به خریداران موجب اعتبار بخشی به گارانتی در این بازار خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید