کدام موادغذایی برای مغز کودک مناسب است؟

    کد خبر :91864

نتایج تحقیقات نشان می دهد که غذاهایی که حاوی ویتامین ضروری و مواد معدنی است قدرت مغز را افزایش می دهد. مغز نیز مواد غذایی را از غذاها جذب می کند. مغز یک کودک به انرژی نیاز دارد. مواد غذایی مناسب به بهبود خلق و خو، حالت شناختی و حافظه کودکان کمک می کند؛ بنابراین، همیشه مطمئن شوید که کودک شما (در سنی که غذاخور شده است و به غذایی حساسیت ندارد) یک رژیم غذایی متعادل دارد که شامل مواد غذایی که در پی می آید، است:

انواع توت: انواع توت مثل توت فرنگی سر شار ازآنتی اکسیدان ها ست. آنتی اکسیدان ها قدرت شناختی و توانایی فکر کردن را در کودکان افزایش می دهد. ویتامین C موجود در آن سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشد .

تخم مرغ: تخم مرغ یکی از غذاهای مغذی و برای رشد کودک لازم است. تخم مرغ سر شار ازپروتئین و مواد غذایی مانند چربی امگا-۳ اسیدهای لوتئین و روی است. این مواد غذایی برای رشد مغز کودک لازم است.

ماهی: ماهی غذای بسیار عالی برای مغز است و حاوی چربی امگا-۳ و ویتامین D است. این مواد غذایی از توانایی شناختی کودک محافظت و حافظه را تقویت می کند. ماهی تن ،ماهی قزل آلا و ساردین نیز منابع خوب چربی امگا-۳ است که اهمیت حیاتی برای رشد و تکامل مغز و کارکرد شناختی کودک دارد.

ماست: ماست بهترین منبع پروتئین ، چربی و ویتامین ب است. چربی موجود در ماست برای سلامت مغز لازم است. این چربی غشای مغز را انعطاف پذیر نگه می دارد و به انتقال پیام های عصبی کمک می کند.

جودوسر: این ماده غذای پر فیبر و پروتئین است که شریان های مغز و قلب را تمیز نگه می دارد. طبق یک تحقیق انجام شده، کودکانی که جودوسر در برنامه غذایی داشتند نسبت به دیگران بهتر می توانستند مشکل درسی خود را حل کنند. علاوه بر آن جودوسر انرژی زای سریع نیز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید