صنعتی که در ایران نداریم

    کد خبر :91173

حوزه گردشگری جزو حوزه‌های شده است که همه مطالبه دارند که این حوزه جای نفت را بگیرد، حتی در اسناد بالادستی نیز چنین رسالتی وجود دارد ولی در عمل دچار قوانین محدود و باورهایی بسته وجود دارد و این صنعت با شمشیرهای زیادی مواجه است.

سعید شیرکوند در مراسم تودیع و معارفه معاونان پیشین و جدید گردشگری با اشاره به اینکه گرفتن مسئولیت در ایران همانند دو امدادی است و هیچ کس ماندگار نیست بلکه باید مقطعی خدمت کنند و جای خود را به دیگری بسپارند، اظهار داشت: این سازمان از دوران گذشته بسیار آسیب دیده بود و هنوز هم شرایط عادی پیدا نکرده است زیرا به جز مشکلات ساختاری، هدف و مأموریت نیز دچار گرفتاریی است که هنوز خلاص نشده است.

وی ادامه داد: حوزه گردشگری جزو حوزه‌های شده است که همه مطالبه دارند که این حوزه جای نفت را بگیرد، حتی در اسناد بالادستی نیز چنین رسالتی وجود دارد ولی در عمل دچار قوانین محدود و باورهایی بسته وجود دارد و این صنعت با شمشیرهای زیادی مواجه است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: گردشگری در ایران هنوز به صنعت تبدیل نشده است که بخواهد اشتغالزایی و ارزآوری داشته باشد.

شیرکوند با تقدیر از زحمات رحمانی موحد ــ معاون پیشین گردشگری و همچنین پرداختن به مطالبات از محب خدایی ــ معاون جدید گردشگری عنوان کرد: ما هنوز نتوانستیم در سازمان ارتباط با بخش خصوصی را مشخص کنیم، در حالی که بخش خصوصی باید بسیار قد بکشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وارد مسیر جدید می‌شود زیرا آقای مونسان تجربه لازم در حوزه گردشگری را دارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید