تبدیل یگان‌های پیاده‌ به تیپ ‌های متحرک هجومی

  • سیاسی
  • شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۵۷
    کد خبر :91128

جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: نوع یگان‌های نیروی‌های نظامی تغییر کرده‌اند، به طوریکه یگان‌های پیاده‌ را به یگان‌های متحرک هجومی تغییر شکل داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر مرتضی‌ حسن‌پور جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شیوه‌های آموزشی در مراکز آموزش نظامی را با توجه به متفاوت شدن نوع تهدیدات تغییر داده‌ایم، گفت: علاوه برشیوه‌های آموزشی، نوع یگان‌های نیروی‌های نظامی نیز تغییر کرده‌اند، به طوریکه یگان‌های پیاده‌ را به یگان‌های متحرک هجومی تغییر شکل داده‌ایم.

امیر حسن‌پور درباره وضعیت آمادگی دفاعی سربازان در دوره‌های مقدماتی خدمت سربازی اظهار کرد: امروزه تهدیدات تغییر کرده و دیگر از سوی نیروهای کلاسیک نیست، بطوریکه دیگر نمی‌توانیم در آموزش‌هایمان خطرناک‌ترین معابر را آموزش دهیم، چرا که امروز تهدید ما نفر به نفر است و ما با جنگ‌های نیابتی یا هیبریدی روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین شیوه آموزش‌های ما نیز تغییر کرده و این آموزش‌ها به گونه‌ای شده است که بتوانیم خودمان را برای مقابله با این تهدیدات آماده کنیم.

جانشین معاون تریبت و آموزش نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه در اطراف ما همسایه‌های مختلفی هستند، تهدید کلاسیک همیشه برای همه کشورها از جمله ما متصور است، از سوی دیگر امروز مدل‌های جنگی تغییر کرده و در حقیقت سربازان ما باید رزم تن به تن را نیز بیاموزند، چرا که ما عملا در نبرد با عوامل تکفیری در جنگ تن به تن درگیر شده‌ایم.

امیر حسن‌پور با تاکید بر اینکه از آنجایی که شکل تهدیدات تغییر کرده، پس باید به همان اندازه شیوه آموزش‌هایمان نیز تغییر کند، گفت: به هر میزان که ما آماده‌تر باشیم، تهدید از ما دورتر است و به هر میزان که آموزش ما بهتر و بالاتر باشد؛ دشمن نیز از ما دورتر است.

وی درباره عوامل بازدارندگی دشمن بیان کرد: آمادگی نظامی ما باعث دور کردن تهدید و عامل بازدارنده است. دشمن دلش برای ما نمی‌سوزد که به سمت ما نمی‌آید، بلکه از آمادگی نظامی ما می‌هراسد. در حقیقت دشمن وقتی نیروی نظامی آماده، با ایمان قوی و شهادت‌طلب را می‌بیند از او دوری می‌کند، چراکه هزینه کردن برای دشمن در این حوزه بسیار سخت است.

جانشین معاونت تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: مبنای آمادگی ما در یگان‌های نظامی از همین مراکز آموزشی نشات می‌گیرد و اگرچه سرباز در این دوران سرباز صددرصد رزم نمی‌شود، اما دوره رزم مقدماتی باعث آمادگی او می‌شود.

امیر حسن‌پور با بیان اینکه نوع یگان‌های نیروی‌های نظامی نیز تغییر کرده است، گفت : یگان‌های پیاده‌مان را به یگان‌های متحرک هجومی تغییر شکل داده‌ایم و میزان آمادگی‌مان در یگان‌های متحرک هجومی نیز افزایش پیدا کرده است. سربازان پس از دوره رزم مقدماتی وارد یگان‌های ویژه می‌شوند و این آمادگی محصولی جز امنیت و بازدارندگی از حضور دشمن ندارد.

وی با بیان اینکه اگرچه دوران خدمت سربازی در ذهن جوانان ما ناخوشایند است، اما این دوران مثمرثمرترین دوران زندگی یک جوان است، خاطرنشان کرد: هر کاری که یک جوان در طول زندگی‌اش انجام می‌دهد، برای خودش است و منفعت شخصی دارد، اما در دوران خدمت سربازی با اینکه این دوران نفع مادی برای سرباز ندارد و نفع آن فقط برای کشور است، سرباز بدون هیچ چشم‌داشتی برای این سرزمین تلاش می‌کند. ثمردهی یک سرباز در یک یگان نظامی صددرصد است، چراکه تولید او امنیت است.

جانشین معاونت تریبت و آموزش نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما در حال حاضر امن‌ترین کشور منطقه هستیم، گفت: بیشتر کشورهای اطراف برای ما رجزخوانی می‌کنند، ضمن اینکه آنها در مسائل اعتقادی بسیار قوی کار می‌کنند و گروه‌های تکفیری از وهابیت که در عربستان حاکم است، تغذیه می‌شوند.

وی افزود: بی‌شک ما یکی از باثبات‌ترین و امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم و پشتوانه این امنیت نیروهای نظامی هستند. نیروهای نظامی که در ناامن‌ترین منطقه دنیا امن‌ترین کشور را ایجاد کردند. مبنا و اساس این نیروهای نظامی همین مراکز آموزشی است و مباحث عقیدتی نیز در این مراکز برای جوانان مطرح و آن‌ها را در مقابل تهدیدات ایمن می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید