حراج‌ مجموعه‌ای بی‌نظیر از خودروهای فراری

    کد خبر :91052

مجموعه‌ای از خودروهای گران‌قیمت و قدیمی فراری، در فستیوال مونتری به حراج و نمایش گذاشته خواهد شد.

چند ماه پیش، حراجی مشهور RM Sotheby اعلام کرد مجموعه‌ای از خودروهای اسپرت استون مارتین را برای فروش بعدی خود در نمایشگاه پبل بیچ آماده کرده است. اما خودروهای استون مارتین تنها مدل‌هایی نیستند که برای حراجی آماده می‌شوند.

مدیر این حراجی گفته است به‌زودی یک مجموعه‌ی خودروی گران‌بها از شرکت فراری به نمایش گذاشته خواهد شد که ارزش تقریبی آن بیش از ۱۰ میلیون دلار است. این حراجی قرار است با همکاری شرکت فراری و به مناسبت هفتادمین سالگرد تولید خودروهای این برند در ماه سپتامبر انجام شود.

شرکت خودروسازی فراری در سال‌های نخست فعالیتش، بر حمایت مالی از راننده‌ها و طراحی و ساخت خودروهای مسابقه‌ای متمرکز بود. فراری از سال ۱۹۴۷ تولید خودروهای جاده‌ای را با برند خود آغاز کرد و امروزه در حوزه‌ی طراحی و تولید خودروهای سوپر اسپرت فعالیت می‌کند.

 

مهم‌ترین خودروی این حراجی، یک دستگاه برلینتا 250 GT SWB مدل سال ۱۹۶۱ و صد و دهمین مورد از ۱۶۵ دستگاه ساخته‌شده‌ی این خودرو است. این مدل از واحد فراری کلاسیک گواهی دارد و موفق به کسب جایزه‌ی پلاتینیوم در کاوالینو کلاسیک سال گذشته شده است. تخمین زده می‌شود که برلینتا 250 GT SWB بین ۸.۵ تا ۱۰ میلیون دلار فروخته شود. پس از برلینتا 250 GT SWB، ارزشمندترین خودروی این مجموعه یک فراری 275 مدل GTB/4 به ارزش حدود ۳ میلیون دلار است.

 

یک فراری دینو کمیاب 206 GT مدل سال ۱۹۶۹ (یکی از تنها ۱۵۲ دستگاه خودروی ساخته‌شده از این مدل) با قیمت ۷۰۰ هزار دلار نیز در این حراجی به فروش خواهد رسید که قیمت پیشنهادی آن مناسب به نظر می‌رسد. خودروی F40 با کارکرد کیلومتر پائین و قیمت پیشنهادی ۱.۴ میلیون دلار، خودروی GTA 599 با قیمت ۷۵۰ هزار دلار به همراه دو خودروی باکسر برلینتا 512 هم در این حراجی حاضر هستند که هر کدام حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارند.

 

این مجموعه با یک خودروی فراری سوپرآمریکا 575 به قیمت ۴۰۰ هزار دلار، یک خودروی 308 GTB با پنجره‌های پلکسی به قیمت ۲۰۰ هزار دلار، یک خودروی 328 GTS با قیمت ۱۰۰ هزار دلار، یک چلنج استرادیل 360 با قیمت ۳۰۰ هزار دلار، یک خودروی اسکودریا 430 (تصویر بالا) با قیمت پیشنهادی ۲۷۵ هزار دلار و همتای رودستر آن یعنی اسکودریا اسپایدر 16M با قیمت ۳۷۵ هزار دلار تکمیل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید