ایران اجازه بازرسی آمریکایی‌ها از تأسیسات هسته‌ای را نمی‌دهد

  • سیاسی
  • شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷
    کد خبر :90811

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اجازه نمی‌دهد آمریکایی‌ها از تأسیسات هسته‌ای بازرسی کنند.

به گزارش مشرق، محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکره نماینده آمریکا در سازمان ملل با رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برجام، گفت: دولت ترامپ همواره از ابتدای روی کار آمدن ادعاهای واهی و بی‌اساس مبنی بر عدم پایبندی ایران به برجام را مطرح کرده، اما در مجامع بین‌المللی به آن بی‌توجهی شده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا همواره به‌دنبال بهانه‌جویی از اجرای برجام است، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند شرایطی را در فضای بین‌المللی فراهم کنند که ایران برجام را نقض کند، گرچه بنده معتقدم که برجام از سوی آمریکایی‌ها نقض شده و کارآیی لازم را ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: هدف نماینده آمریکا از سفر به وین و نشست با رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، متقاعد کردن آژانس برای بازدید آمریکایی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران است، اما آنها باید بدانند که نه‌تنها ایران اجازه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای خود را به آمریکایی‌ها نمی‌دهد، بلکه آمریکایی‌ها نیز مجوزهای قانونی لازم برای این امر را ندارند.

رضایی در پایان خواستار موضعی قاطعانه‌تر از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در اجرای روند برجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید