میانگین قیمت گوشت گوسفند ۳۲ هزار تومان

    کد خبر :90789

معاون بازرگانی وزارت صنعت گفت: به منظور تعدیل قیمت گوشت،کاهش تعرفه واردات برای جبران کسری عرضه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، یدالله صادقی معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص طرح کاهش ۲۰ درصدی تعرفه واردات گوشت گوساله گفت: از آنجایی که گوشت جزو اقلام اساسی و مورد نیاز مردم است و روند افزایش قیمت آن بدلیل مشکلاتی که در تولید بوده،بازار را دچار نوسان کرد به همین دلیل برای حفظ تعادل بازار افزایش عرضه از طریق واردات در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص کاهش قیمت گوشت گوسفندی گفت: کاهش تعرفه و واردات گوشت از آسیای مرکزی،نیوزیلند و استرالیا موجب جبران کسری عرضه شد و قیمت را در بازار تعدیل کرد.

معاون بازرگانی وزارت صنعت با اشاره به ایجاد تشکیل شبکه توزیع گوشت اظهار داشت: درتهران شبکه توزیعی، متشکل از فروشگاه های زنجیره ای،تمامی میادین میوه و تره بار و حدود ۱۰۰ واحد صنفی ایجاد شده که در آنها گوشت گرم گوسفندی به صورت بشقابی و لاشه عرضه می شود که با توجه به مرکزیت بازار تهران،تعدیل قیمت در آن موجب تاثیر بر سایر استان ها خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه قیمت گوشت توزیعی طبق نظام قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان است، گفت: میانگین قیمتی گوشت گوسفندی عرضه شده در شبکه توزیعی تهران ۳۲ هزار تومان است که موجب تعدیل قیمت در بازار گوشت شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی تصریج کرد: با توجه به این تجربه خوب در خصوص تعدیل قیمت گوشت گوسفندی،از آنجایی که روند قیمت گوشت گوساله نیز با شیب نسبتا تندی در حال است،به همین جهت وزارت صنعت پیشنهاد کاهش تعرفه گوشت گوساله وارداتی را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده که در صورت موافقت این وزارتخانه تعرفه ها بمنظور تعدیل قیمت کاهش یابد.

معاون بازرگانی وزارت صنعت در پایان بیان کرد: وزارت کشاورزی با بررسی تقاضا و تولید این طرح را بررسی و در صورت موافقت با آن در کمیسیون ماده یک آئین نامه اجرایی قانون واردات و صادرات مطرح و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید