قیمت طلا به ۱۲۸۶ دلار رسید

    کد خبر :90595

قیمت هر اونس طلا امروز با تنها ۶ سنت کاهش به ۱۲۸۶ دلار و ۳۴ سنت رسید.

به گزارش  بازتاب  به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار سرنخ هایی از سخنرانی روسای بانک های مرکزی آمریکا و اروپا در نشست جکسون هول آمریکا هستند، قیمت طلا امروز تغییر قیمت چندانی را شاهد نبود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با تنها 6 سنت کاهش به 1286 دلار و 34 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر یک دلار، معادل 0.08 درصد افت داشت و به 1291 دلار رسید.

هرچند انتظار نمی رود سیاست جدیدی در سخنرانی های مقامات بانکی آمریکا و اروپا اعلام شود، اما سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی در مورد چشم انداز فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا در مورد سیاست های پولی و نرخ بهره هستند.

جان شارما، اقتصاددان نشنال بانک استرالیا گفت: «بازارهای طلا به دقت اظهارات مقامات فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا را بررسی خواهند کرد تا چشم انداز آنها در مورد نرخ تورم و سیاست پولی شان را رصد نمایند.»

قیمت طلا به نسبت به هر گونه افزایش نرخ بهره به ویژه در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می شود.

امروز و در آستانه نشست جکسون هول، ارزش دلار در برابر ین ژاپن با افزایش همراه بود. ین ژاپن نیز همچون طلا یکی از بازارهای امن سرمایه گذاری محسوب می شود.

به گفته فعالان بازار، افزایش نگرانی های ژئوپلتیک، عامل دیگری است که مانع از افت قابل توجه قیمت طلا می شود.

دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «آشفتگی سیاسی همچنان در آمریکا بالاست و این موجب تقویت قیمت طلا شده است. سیل توئیت های ترامپ در جریان مذاکرات بر سر سقف بدهی های دولت آمریکا همچنان سطح بلاتکلیفی موجود در بازار را بالا نگه داشته است.»

دونالد ترامپ دیروز جبهه جدیدی را مقابل هم حزبی های جمهوری خواه خود باز کرد و گفت، اگر رهبران کنگره به توصیه وی گوش داده بودند، می توانستند، مانع «آشفتگی» ناشی از بالا بردن سقف بدهی های دولت شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید