سريال «13دليل براي اينکه»؛ معضل خودکشي ميان نوجوانان

    کد خبر :90474

وب سايت روزياتو: اين روزها سرويس اينترنتي نت فليکس به دلايل مختلفي خبرساز شده است و همه از اين سرويس به بدترين شکل انتقاد مي کنند. بدون شک نت فليکس (و البته آمازون) در حال ايجاد کردن انقلابي در دنياي فيلم و سريال و رسانه هاي تصويري هستند که خوب يا بد بودن اين انقلاب جاي بحث فراوان دارد. نت فليکس در طول يکي دو سال گذشته و به خصوص در سال جاري فعاليت هاي مختلف و متنوعي در حوزه ي توليد محتواهاي تصويري داشته است. اين سرويس بيش از همه به خاطر سريال هاي پرطرفدار و جذابي که مي سازد معروف شده و در اين ميان يکي از سريال هاي ساخته شده براي اين سرويس اينترنتي بيش از بقيه سريال ها جنجال آفريني کرد:

که داستاني حول محور نوجوانان دبيرستاني داشت به معضل خودکشي در ميان اين گروه سني مي پرداخت. اما شخصاً به عنوان يکي از علاقمندان اين سريال که نوجوان نيز نيستم بايد اعتراف کنم که  به شدت مرا تحت تاثير قرار داد همانطور که بسياري از تماشاگران سريال آن را سريالي تلخ اما شاهکار دانستند. برخي ديگر نيز تنها به جنبه هاي منفي سريال توجه کرده و اعلام کردند که اين سريال تاثير بدي بر روي نوجوانان داشته و آنان را به سمت خودکشي سوق خواهد داد. البته اين ادعا نيز جاي بحث دارد و نمي توان آن را قوياً رد کرد، زيرا مطالعات نشان مي دهد جستجوها در اينترنت در مورد خودکشي پس از پخش اين سريال افزايش يافته است.
با اين وجود اگر سريال را تماشا کرده باشيد در مي يابيد که سريال مذکور بيشتر سعي در اين دارد که نشان دهد بايد به اطرافيان توجه کرد و بي محلي هاي به ظاهر بسيار بي ارزش و ناچيز نيز مي تواند تاثيرات مخربي بر روي فرد و تصميمات او داشته باشد که در نهايت اتفاقي ناخوشايند و غيرقابل جبران را براي قرباني در پي خواهد داشت. سريال جنجال آفرين «13 دليل براي اينکه» چنان با استقبال مواجه شد که مسئولان کمپاني نت فليکس بلافاصله سفارش ساخت فصل دوم آن را به سازندگان سريال دادند و برنامه ريزي ها براي ساخت فصل دوم اين سريال آغاز شده است.

براي کساني که فصل اول را ديده اند و با توجه به مرگ يکي از شخصيت هاي اصلي سريال که داستان به زندگي تراژيک او مي پرداخت، مشخص نيست که داستان فصل دوم چگونه بوده و چطور پيش خواهد رفت اما بدون شک عطش زيادي در طرفداران اين سريال براي ديدن فصل دوم ايجاد شده و همه منتظر اتفاقات پس از مرگ هانا بيکر و مشخص شدن مقصران در خودکشي او خواهند بود.
بر اساس خبرهاي رسيده در فصل دوم نوجوانان جديدي به دبيرستان ليبرتي هاي خواهند آمد و همچنين والدين و افراد بزرگسالي که از آن ها محافظت خواهند کرد. بر اساس گزارش مجله ي ورايتي، فصل دوم سريال «13 دليل براي اينکه» 7 بازيگر جديد خواهد داشت که در سراسر اپيزودهاي سريال حضور دارند. اين هفت بازيگر جديد نقش هاي متفاوتي بر عهده خواهند داشت، از جمله دانش آموزان جديد و بزرگسالاني که در داستان فصل دوم نقش هاي مهمي خواهند داشت. قرار بر اين است که داستان فصل دوم بر روي شکايت حقوقي خانواده ي بيکر که دخترشان قرباني سياست ها و بي مهري هاي مدرسه و همکلاسي هايش شده است تمرکز داشته باشد.

آني وينترز در فصل دوم نقش سردسته ي جديد گروه پيشاهنگي دختران مدرسه ليبرتي هاي را بازي خواهد کرد که به عنوان دختر زيباي جديد مدرسه شناخته مي شود. وينترز قبلاً در سريال هاي «ظالم» (Tyrant)، «شهر شرارت» (Wicked City) و بازسازي «نيات ظالمانه» (Cruel Intentions) نيز حضور داشته و در آينده اي نزديک مي توانيد بازي او در سريال «زک و ميا» (Zac & Mia) و همچنين در فيلم « مادر و پدر» (Mom & Dad) در کنار نيکلاس کيج و سلما بلر را تماشا کنيد.
براييس کَس نيز قرار است نقش سايروس عصبي، زودرنج و خرابکار را بازي کند که در کمال ناباوري به قهرمان ناديده گرفته شده ي مدرسه تبديل خواهد شد. اين سريال دومين نقش آفريني برايس کَس در اپيزود پايلوت سريال «نيات ظالمانه» است که در کنار وينترز بازي کرده و پخش آن به دليل عدم استقبال کنسل شد.
چلسي آلدن نقش مکنزي، خواهر سايروس را بازي خواهد کرد که دختري باهوش و هنرمند است که از بيان کردن آن چه که در ذهنش مي گذرد هيچ واهمه اي ندارد. آلدن قبلاً نيز در سريال «داستان ترسناک آمريکايي: رونوکي» (American Horror Story: Roanoke) و فصل آخر سريال «ويپ» (Veep) بازي کرده است. وي در فصل بعدي سريال «مزرعه» (The Ranch) کمپاني نت فليکس نيز به عنوان بازيگر مهمان حضور خواهد داشت.

سامانتا لوگان نيز نقش نينا را خواهد داشت که دونده اي با استعداد و قابل احترام است که راز نهفته اي با خود دارد. او نيز مانند کَس و وينترز در اپيزود آزمايشي «نيات ظالمانه» حضور داشت. وي قبلا نيز در سريال هاي «گرگينه نوجوان» (Teen Wolf)، «خانواده فاستر» (The Fosters)، «مليسا و جوي» (Melissa & Joey) و «پارک خيابان 666» (666 Park Avenue) حضور داشته است.
کلي اوهارا نيز نقش جکي را بازي خواهد کرد که مشاور و وکيلي در حوزه ي دفاع از نوجواناني است که در مدرسه مورد اذيت و آزار قرار گرفته و او را شخصيتي مهربان، باهوش و مصمم توصيف کرده اند. اين ستاره ي برادوي براي بازي در نمايش «شاه و من» (The King and I) جايزه توني بهترين بازيگر نقش اول زن را در سال 2015 بدست آورده و در سينما و تلويزيون نيز بازيگر موفقي به شمار مي آيد.
آليسون ميلر نيز نقش سونيا را بر عهده دارد، وکيلي که بسيار باهوش و جاه طلب است و قبلاً در سريال «يکپارچه» (Incorporated) از شبکه ي Syfy که تهيه کنندگي اجرايي آن را مت ديمون و بن افلک بر عهده داشتند حضور داشته است.
بن لاوسون نيز در نقش ريک، مربي بيسبال دوست داشتني و محترم دبيرستان ليبرتي هاي حاضر خواهد شد. وي نيز قبلاً در سريال هاي «خانواده امروزي» (Modern Family)، «ارتباطات پنهان» (Covert Affairs) و «دو دختر ورشکسته» (2 Broke Girls) بازي کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید