سامانه الکترونیکی معاملات دولتی همچنان در خواب + تصویر

    کد خبر :90299

درحالی که وزارت صنعت بیش تر از یک ماه قبل با رونمایی از سامانه ستاد از ثبت نام ۲۰ هزار تامین کننده در این سامانه خبر داده بود، وب سایت این سامانه همچنان در حالت “دان” قرار داشته و هیچ نوع عملیاتی انجام نمی‌دهد.

به گزارش  تسنیم، حدود یک ماه قبل رئیس سازمان تجارت الکترونیکی وزارت صنعت در یک نشست خبری از سامانه تداراکات دولت رونمایی کرد. در این نشست خبری صادق زاده  با بیان اینکه سامانه جامع تجارت الکترونیکی، سامانه نماد اعتماد الکترونیکی و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از جمله سامانه‌های راه‌اندازی شده در وزارت صنعت هستند گفته بود: سامانه تدارکات الکترونیکی فقط معاملات مربوط به دولت را پوشش نداده و سایر دستگاههای بخش حقوقی نیز باید معاملات خود را از طریق این سامانه انجام دهند.

وی ضمن پیش بینی انجام 200 هزار میلیارد تومان معامله با حضور طرف دولتی در سال جاری تاکید کرده بود، تمامی دستگاه‌ها ملزمند کلیه معاملات اعم از خرید، مناقصه و مزایده با رقم بیش از 2.2 میلیون تومان  را از طریق این سامانه انجام دهند. در حال حاضر نیز 20 هزار تامین کننده در سامانه ستاد ثبت‌نام کرده‌اند.

این درحالی است که مراجعه به این سامانه نشان میدهد، وب سایت سامانه مذکور در حالت دان قرار داشته و هیچ نوع عملیاتی درآن صورت نمیگیرد.

به گزارش تسنیم، براساس ماده 80 قانون تجارت الکترونیکی مصوب سال 1382،وزارت صنعت موظف گردید به منظور حمایت از فعالیت های تجارت الکترونیکی، با تجمیع واحدهای ذیربط مرکزی را در این وزارتخانه ایجاد نماید. اساسنامه و آیین نامه این مرکز به پیشنهاد مشترک وزارت صنعت  و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و درتاریخ 88/07/22   به تصویب هیات وزیران رسید. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، یک موسسه دولتی مستقل زیر مجموعه ی وزارت صنعت می باشد که متولی توسعه فعالیتهای معاملاتی وتدارکاتی در بستر الکترونیکی می‌باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید