رییس کنگره دندان پزشکی نقش جهان:

ارتقاء سطح درمان دندان به نفع مردم است

    کد خبر :90190

رییس نخستین کنگره دندان پزشکی نقش جهان گفت: ارتقاء سطح دانش علمی و عملی دندانپزشکان از جمله اهداف کنگره است و ارتقاء سطح درمان به نفع مردم است.

دکتر کوروش رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این کنگره، بین المللی بوده و شامل تمام مباحث دندانپزشکی است، اظهار کرد: در این کنگره موضوعات مختلفی از جمله درمان بیماری‌های ریشه، دندان پزشکی اطفال، ترمیمی زیبایی و ایمپلنت مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کنگره دومین کنگره برند شده ایران است، افزود: کنگره‌های دندانپزشکی نام اختصاصی ندارند و برای همین منظور به صورت اختصاصی نام این کنگره را نقش جهان گذاشتیم که انحصارا برای شهر اصفهان باشد و در تمام دنیا این کنگره به نام اصفهان شناخته شود.

رییس نخستین کنگره دندانپزشکی نقش جهان اضافه کرد: ارتقاء سطح دانش علمی و عملی دندانپزشکان از جمله اهداف کنگره است و ارتقاء سطح درمان به نفع مردم است. در این کنگره بالغ بر 50 سخنرانی و 20 کارگاه عملی برگزار می‌شود تا دندان پزشکان با دانش روز علمی و کاربردی دندانپزشکی دنیا آشنا شوند.

رحیمی با بیان اینکه هدف دوم برگزاری این کنگره توسعه گردشگری علمی و سلامت در این شهر است، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌های علمی نشان می‌دهد که اصفهان شهری است که می‌تواند برای درمان ایده آل باشد.

وی با بیان اینکه سومین هدف تمرکز زدایی است زیرا بیشتر کنگره‌های بزرگ در تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور توان برگزاری کنگره‌های علمی در سطح بین المللی را دارند و با وجود یک هزار و 500 دندانپزشک در اصفهان لزومی ندارد که همواره کنگره‌های علمی در پایتخت برگزار شود.

هم‌چنین، دبیر علمی نخستین کنگره دندان پزشکی نقش جهان اصفهان با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره آشنایی دندان پزشکان با جدیدترین روش‌ها و درمان‌های پزشکی است، اظهار کرد: وجود دو دانشکده بزرگ دندانپزشکی، استان اصفهان از لحاظ قابلیت علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

میثم مهابادی خاطرنشان کرد: در زمینه درمان بیماری‌های دندان جایگاه کشور مناسب است، اما در زمینه پیشگیری از ایجاد پوسیدگی دندان‌ها هنوز باید گام های بلند تری برداریم، هرچه دندانپزشکان بیشتر با روش های پیشگیری از پوسیدگی دندان اطفال آشنا شوند در بهبود سطح کیفیت بهداشت دهان و دندان موثرتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید