چند ایرانی درکتاب گینس رکورد دارند؟

    کد خبر :89887

مسئول ثبت رکوردهای گینس در ایران گفت: با ثبت رکورد ‘آرش احمدی طیفکانی’ که موفق شد رکورد بیشترین زمان تعادل توپ بر روی پیشانی را درکتاب رکوردهای جهان به ثبت برساند شمار ایرانیان دارنده رکورد به 6 نفر رسید.

روح الله دشمن زیاری روز پنجشنبه خاطرنشان کرد، ‘آرش احمدی طیفکانی’ اهل میناب استان هرمزگان است که موفق شد رکورد هشت ساعت و32 دقیقه ‘توماس لاندمن’ سوئدی را 10 دقیقه ارتقا و رکورد خود را با زمان هشت ساعت و 42دقیقه و 12 ثانیه در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.
وی بیان کرد: حکم نهایی ثبت رکورد این ورزشکار ایرانی در کتاب گینس در آئینی روز گذشته به وی اهدا شد.
دشمن زیاری ادامه داد: در دو سال گذشته بوشهر بدلیل ثبت رکوردهای گینس بعنوان مرکز ثبت این رکوردها در ایران شناخته شده است.
وی افزود: افزون براین پنج نفر ایرانی دیگر نیز دارنده حکم ثبت رکورد در کتاب های گینس هستند که در این بین ‘الهام سادات اصغری’ با پوشش اسلامی رکورد شنا با دستان بسته در آبهای آزاد را که در اختیار ‘پائلو کارزری’ (مرد ایتالیایی) بود شکست و آن را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، دشمن زیاری ادامه داد: از چهار رکورد ثبت شده دیگر 2 مورد آن در رشته فوتبال در بخش تعداد گل زده و روپایی و 2 مورد نیز در رشته طناب زنی و بیشترین ضربه زدن به توپ با شانه است.
وی یادآور شد:اکنون نزدیک به 25 نفر در کشور برای ثبت رکورد درگینس اعلام آمادگی کردند که از این شمار تنها هفت نفر مدارک مورد نیاز را تحویل دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید