مجازات مرگ برای جنایتکار همسرکش

    کد خبر :89793

حکم قصاص مردی که از هفت‌سال قبل به اتهام قتل همسرش در بازداشت به سر می‌برد، در دیوان عالی کشور تأیید شد.

به گزارش گروه انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا، حکم قصاص مردی که از هفت‌سال قبل به اتهام قتل همسرش در بازداشت به سر می‌برد، در دیوان عالی کشور تأیید شد. متهم 40 ساله که علی نام دارد 15 آبان‌ماه سال 89 به اتهام قتل بازداشت شد. او عصر آن روز پلیس را از ماجرای خونین با خبر کرد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که زن جوان با اصابت ضربات چاقو کشته شده است. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی علی مورد تحقیق قرار گرفت.

 

او گفت: من راننده آژانس هستم. صبح مثل همیشه خانه را ترک کردم و ساعت 18:40 بود که به خانه برگشتم. هر چه زنگ زدم همسرم در را باز نکرد. کلید انداختم و وارد شدم. دیدم که او با ضربات چاقو هدف قرار گرفته و جان باخته است. بعد از دیدن جسد سیگار کشیدم و بعد به پلیس خبر دادم.

وقتی کارآگاهان در این باره تحقیق کردند، همسایه‌ها گفتند که علی ساعت 10:11 صبح در خانه بوده است. در جریان بررسی‌های بعد بود که علی به عنوان مظنون بازداشت شد. در حالی که متهم، قتل را انکار می‌کرد، او از زندان برای بازسازی به صحنه جرم منتقل شد.

کارآگاهان آنجا بود که پیراهن خونی علی را پشت یکی از مبل‌ها پیدا کردند. گزارش پزشکی قانونی هم حکایت از این داشت که آثار خون متعلق به علی است. وقتی از او در این باره تحقیق شد، گفت که پیراهن خونی ارتباطی با ماجرای قتل ندارد. با کامل شدن تحقیقات بازپرس به دلیل وجود دلایل کافی، علی را مجرم شناخت و پرونده به شعبه 71 وقت دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

هیئت قضایی هم بعد از بررسی اوراق پرونده علی را به قصاص محکوم کردند. با اعتراض علی به رأی پرونده، قضات دیوان عالی کشور درخواست تحقیق بیشتر را مطرح کردند. بنابراین علی بعد از انجام تحقیقات بیشتر به میز محاکمه بازگشت. قضات دادگاه این بار هم رأی به قصاص متهم دادند.

رأی دادگاه این بار بعد از بررسی در دیوان عالی کشور تأیید و متهم در صورتی که موفق به جلب رضایت اولیای‌دم نشود، قصاص خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید