افزایش قیمت آجیل و شکلات با بالا رفتن نرخ ارز

    کد خبر :896547
قیمت آجیل و شیرینی از اسفند پارسال تا امسال

سید رضا امامی، رئیس اتحادیه قنادان کرج بیان کرد: سود مجاز بر روی اجناس خشکبار و آجیل ده درصد است و این ۱۰ درصد سود هزینه های آجیل فروش ما را تامین نمی کند ضمن این که آجیل امکان تست توسط مشتری را نیز دارد، آجیل و خشکبار مثل لباس نیست که در انبار باقی بماند و بتوان سال بعد نیز استفاده کرد، درسال اول کرونا آجیل و خشکبار قنادان خراب شد و آجیل فروشان با خسارت هنگفتی روبرو شدند.

رئیس اتحادیه قنادان کرج در خصوص وضعیت امسال قیمت آجیل بیان کرد: نرخ ارز قیمت آجیل و خشکبار را مشخص می کند و با افزایش نرخ دلار قیمت آجیل نیز افزایش می یابد زیرا پسته، بادام و غیره را صادر می کنند.

امامی همچنین در خصوص رقابت شکلات های ساخت ایران با شکلات های خارجی در بازار نیز بیان کرد: امروز شکلات سازهای ایرانی می توانند با شکلات سازهای اروپایی برابری کرده و حرف اول را می زنند، در ایران برندهای خوبی از نظر شکلات وجود دارند که می تو با شرکت های آلمانی رقابت می‌کنند.

رئیس اتحادیه قنادان کرج در پایان تصریح کرد: مردم نیز متوجه این موضوع شدند که برخی شکلات های ما با کارخانه سوئیس برابری می کند بدون شک مردم هم استقبال خوبی از شکلات های ایرانی دارند و در مجموع توانستیم در تولید شکلات به خودکفایی برسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید