قاضی‌زاده هاشمی : حمله و عبور از عارف به ضرر اصلاح طلبان تمام می‌شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ ۹:۱۰
    کد خبر :89502

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کسانی که به عارف حمله می کنند، اشتباه بزرگی مرتکب می شوند چون با از بین بردن شخصیت محوری اصلاحات و کسی که با نظام ارتباط دارد، جریان اصلاحات را برای ادامه فعالیت قانونی دچار چالش می کنند.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با نامه نیوز درباره حجم زیاد انتقادهایی که این روزهای برخی اصلاح طلبان به نحوه مدیریت عارف در فراکسیون امید گفت: بعد از جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی مشاهده می شود، خیلی به آقای عارف هجمه صورت می گیرد، کسانی که این هجمه ها را انجام می دهند یا فضای مجلس را نمی شناسند یا دنبال مطالبات دیگری خارج از مجلس هستند به همین بهانه به آقای عارف و فراکسیون امید هجمه می کنند.

وی افزود: آقای عارف در این تجدید حیات اصلاح طلبان و برگشت آنها به دایره قدرت سیاسی کشور بسیار نقش کلیدی داشت. آقای عارف با کنار کشیدن از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 موجب رئیس جمهور شدن آقای روحانی شد، این آقای عارف بود که در انتخابات مجلس با سازماندهی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تقریبا از هیچ توانست یک اقلیت خیلی قوی در مجلس درست کند چون اصلاح طلبان در دوره نهم مجلس 10 نماینده بیشتر نبودند اما در مجلس دهم فراکسیون امید بیش از 100 عضو دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار کرد: برخی اصلاح طلبان امروز سر لیست شورای شهر با آقای عارف دعوا می کنند. آقای عارف کسی بود که با سامان دهی نیروهای جریان اصلاحات یک توفیقی برای اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر کلانشهرها حاصل کرد. آقای عارف بسیار انسان منضبطی به لحاظ کار تشکیلاتی است و خوب کار می کند.

وی ادامه داد: آقای عارف یک شخصیت اصلاح طلب معتدل است که فعالیت اصلاح طلبان را در چارچوب نظام پیگیری می کند و همین هم باعث تجدید حیات جریان اصلاحات شد. بعضی فکر می کنند می توانند دوباره تحرکات جریان اصلاحات را رادیکالیزه کنند. رادیکالیزه کردن تحرکات جریان اصلاحات، باعث تکرار رویه مجلس ششم و حذف جریانی از اصلاح طلبان می شود که می خواهد با نظام کار کند. یعنی آنها هم چوب تندروها را خواهند خورد. هرچند امیدواریم این فشارها روی مشی اعتدالی آقای عارف و دوستانش اثر منفی نگذارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس دهم بیان کرد: کسانی که به آقای عارف حمله می کنند، اشتباه بزرگی مرتکب می شوند چون با از بین بردن شخصیت محوری اصلاحات و کسی که با نظام ارتباط دارد، جریان اصلاحات را برای ادامه فعالیت قانونی دچار چالش می کنند.

وی ادامه داد: حالا که نظام این فرصت را به اصلاح طلبان داده، آنها از این فرصت باید حداکثر استفاده را انجام دهند نه آنکه دنبال حذف یا عبور از چهره های معتدل و پرتلاش خودشان باشند و به سمت تندروی و رادیکال شدن گرایش پیدا کنند، این خطایی استراتژیک است.

وی یادآور شد: در انتخابات رأی اعتماد هم انصافا فراکسیون ها خیلی منظم و سازماندهی شده کار کردند. حالا بالاخره کار فراکسیونی در مجلس اقتضائات خودش را دارد. بعضی ممکن است در بیرون مجلس خواسته های شان محقق نشده باشد ولی جمع بندی فراکسیونی اقتضائات خود را دارد، این مسئله درباره فراکسیون ولایی و مستقلان نیز قابل ذکر است.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: با خراب کردن آقای عارف که یک چهره محوری در جریان اصلاحات است، جریان اصلاحات ضرر می کند. البته ممکن است بخواهند از آقای عارف عبور کنند و کار را به دست آدم های رادیکال تر بدهند اما نتیجه اش همان خواهد شد که در گذشته یک بار امتحانش کردند. اصلاح طلبان باید قدرشناس آقای عارف باشند که توانست آنها را به چنین سطحی از حضور در عرصه قدرت سیاسی کشور بازگرداند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید