عرضه اندروید اوریو برای گوشی‌ های اچ‌ تی‌ سی یو 11، یو اولترا و 10 تأیید شد

    کد خبر :88981

اچ‌تی‌سی تأیید کرده است که گوشی‌های اچ‌تی‌سی یو ۱۱، یو اولترا و ۱۰ به اندروید اوریو به‌روزرسانی خواه

دو روز پیش، شرکت گوگل به‌صورت رسمی اعلام کرد که سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ با نام «اندروید اوریو» راهی بازار می‎شود. به دنبال رونمایی رسمی از اندروید اوریو، بیلدهای نهایی این نسخه برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس طی برنامه آزمایشی گوگل منتشر شد و این غول جستجو تأیید کرد که نسخه نهایی اندروید را به‌زودی برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس عرضه خواهد کرد.

 

با هر به‌روزرسانی جدید برای سیستم‌عامل اندروید، بسیاری منتظر هستند تا لیست محصولاتی که این به‎روزرسانی را دریافت خواهند کرد؛ اعلام شود. به همین جهت، شرکت اچ‌تی‌سی در بیانیه‌ای رسمی، اعلام کرده است که گوشی‎های پرچم‌دار اچ‌تی‌سی یو ۱۱، اچ‌تی‏‌سی یو اولترا و اچ‌‏تی‎سی ۱۰ به اندروید اوریو به‎روزرسانی می‎شود.

البته اگر گوشی هوشمند شما در این لیست نیست، نگران باشید؛ زیرا اچ‌تی‌سی وعده داده است که در آینده‌ای نزدیک، جزئیات بیشتری در مورد تمامی گوشی‌های هوشمند خود برای به‌روزرسانی اندروید اوریو ارائه خواهد داد.

در همین رابطه، شعبه اچ‌تی‌‏سی در ایالات متحده در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرده است:

هیجان‌زده هستیم که اندروید اوریو را برای گوشی‎های اچ‎تی‌سی یو ۱۱، اچ‌تی‏‌سی یو اولترا و اچ‌تی‌سی ۱۰ به‌صورت گسترده عرضه می‌کنیم. جزئیات بیشتر [در رابطه با این به‌روزرسانی] و دستگاه‎های دیگری که اندروید اوریو را دریافت خواهند کرد، به‌زودی اعلام می‌شود.

انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو برای محصولات قدیمی مانند اچ‌تی‌سی ۱۰، چندان دور از انتظار نبود. شرکت اچ‎تی‎سی به شیوه‌ای مشابه، سال گذشته به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷.۰ را برای گوشی پرچم‌دار قدیمی‌تر خود یعنی وان ام ۹ منتشر کرد؛ البته، بعید به نظر می‌رسد که این مدل به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو را به‌صورت رسمی دریافت کند.

با وجود اعلام عرضه به‎روزرسانی اندروید اوریو برای گوشی‌های اچ‌تی‌سی یو ۱۱، اچ‌تی‏‌سی یو اولترا و اچ‌‏تی‎سی ۱۰، هنوز مشخص نیست که شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی چه زمانی این به‌روزرسانی را برای گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ خود منتشر خواهد کرد. البته مدتی پیش هم‏‌زمان با اعلام نام «اوریو» برای اندروید ۸.۰، گوگل تأیید کرد که دستگاه‌های سازندگان دیگر مانند اچ‌تی‌سی اواخر امسال به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید به‌‏روزرسانی خواهد شد.

البته شرکت اچ‌تی‌سی تنها سازنده‌ای نیست که انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو را برای گوشی‌های هوشمند خود تأیید کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، اچ‌ام‎دی گلوبال مدتی پیش اعلام کرد که نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های میان‌رده نوکیا ۶، نوکیا ۵ و حتی مدل ارزان‌قیمت‌تر نوکیا ۳ عرضه می‌کند. شرکت هواوی، به شیوه‌ای مشابه تأیید کرد که روی توسعه به‌روزرسانی اندروید ۸.۰ برای گوشی‌های پرچم‎دار خود مشغول کار است و آن را به همراه نسخه جدید رابط کاربری EMUI عرضه می‌‏کند.

نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با قابلیت‌هایی مانند «تصویر در تصویر» برای اجرای دو برنامه به‌صورت هم‏زمان، جلوگیری از مصرف بیش از حد منابع گوشی توسط برنامه‌ها با بررسی الگوی مصرف آن‌ها، سرویس گوگل پلی پروتکت برای بررسی امنیت برنامه‌ها، امکان توقف نمایش اعلان‌ها برای مدتی مشخص و … همراه شده است.

د شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید