قالیباف:

محیط زیست و درآمدهای پایدار، اصلی ترین مشکل شهر تهران است

    کد خبر :88703

شهردار تهران محیط زیست و درآمدهای پایدار را اصلی ترین مشکل شهر تهران دانست و اظهارکرد: نیازمند حل مشکلات مرتبط با محیط زیست و درآمدهای پایدار شهری هستیم و باید شرایط برای برطرف شدن این دو مشکل فراهم شود

محمد باقر قالیباف در آخرین جلسه شورای چهارم شهر تهران گفت: بدون شک در این مقطع از زمان، همه ما مدیون امام و شهدا هستیم چرا که او عزت را به مسلمین داد و با مجاهدت خود، بیداری و احیای مجدد اسلام را اجرایی کرد.

وی افزود: امروز بر همین باور هستیم که اگر مسیر امام و شهدا و اسلام ناب را می خواهیم دنبال کنیم، وظیفه ما این است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

شهردار تهران با اشاره به وعده داده شده به جامعه مسلمان خاطرنشان کرد: به جامعه مسلمان قول داده شده که اگر در سایه اسلام حرکت کنند، می توانند به عزت دست پیدا کنند.

قالیباف با اشاره به تلاش صورت گرفته طی 12 سال گذشته در شهر تهران اظهارکرد: با هدف ارتقا کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی در تهران تلاش کرده ایم و مجموعه مدیریت شهری در این مسیر حرکت کرد.

وی ادامه داد: با سه رکن حیاتی و جدی یعنی شهروندان، شهر و مدیریت شهری در یک تعامل درست و با یک رویکرد مبتنی بر مسائل اجتماعی و فرهنگی گام برداشتیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ماهیت شهرداری ها تغییر کرده است گفت: تبدیل مجموعه شهری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی و در خدمت مردم بودن در شهر تهران رخ داده و به دیگر شهرها نیز اثر گذاری داشته است.

قالیباف ادامه داد: امروز نگاه مردم به شهرداری ها تغییر پیدا کرده است.

وی سیستم متمرکز اداری را زخمی کهنه ای در نظام اداری کشور دانست و بیان کرد: تمرکز در امور و فراهم نبودن شرایط برای سیاست های نظام یکپارچه شهری سبب ایجاد برخی مشکلات برای شهروندان شده است.

شهردار تهران محیط زیست و درآمدهای پایدار را اصلی ترین مشکل شهر تهران دانست و اظهارکرد: نیازمند حل مشکلات مرتبط با محیط زیست و درآمدهای پایدار شهری هستیم و باید شرایط برای برطرف شدن این دو مشکل فراهم شود.

قالیباف با اشاره به اولین حضور خود در شهرداری تهران گفت: 12 سال قبل زمانی که در شهرداری مشغول به خدمت شدم، نمی دانستم چه چیزی را تحویل می گیرم و هر چه تلاش کردم چیزی مطلع نشدم.

وی ادامه داد: حتی یک برگ کوچک دو خطی برای ارزیابی عملکرد مدیران نبود و همان موقع این موضوع در ذهن من بود که بحث سیسیتمی عمل کردن، هوشمند سازی، مدیریت عملکرد و توجه به شفافیت در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

شهردار تهران در خصوص تهیه سند تحویل و تحول در شهرداری تهران تصریح کرد: سندی مبنی بر اقدامات صورت گرفته در شهر تهیه شده هر چند تهیه این سند کار بسیار دشواری بود.

قالیباف از ارائه سند تحول به رئیس شورای شهر تهران خبرداد و خاطرنشان کرد: سند تحول شهر را به مهدی چمران ارائه خواهم کرد تا وی این سند را به اعضای شورای چهارم و شورای پنجم شهر تهران قرار دهد.
وی ادامه داد: اگر اشکالی در روش ارائه این سند وجود دارد می پذیرم.

شهردار تهران با بیان اینکه ” از مردم تهران حلالیت می طلبم” گفت: از مردم عزیز، متدین و شریف تهران که مشارکت معنی داری در حوزه شهر داشتند تقدیر و تشکر می کنم و از همه آنها به خاطر کوتاهی هایی که رخ داده حلالیت می طلبم.
وی افزود: صادقانه به مردم تهران می گویم که با تمام وقت در خدمت آنها بوده ام. درکمتر روزهایی رخ داد که اذان صبح را در خانه بشنوم و تا پاسی از شب در شهر تلاش کرده ام.

قالیباف با تقدیر از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره به نفع مردم تصمیم گرفتند و نمونه ای از آن، مجموعه 300 هکتاری بوستان ولایت بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: بیش از 1500 هکتار از فضاهای مجموعه های امنیتی به طور یک جا در اختیار مردم شهر قرار گرفت.
وی با اشاره به گلایه های مطرح شده از دولت ها اظهارکرد: بر اساس قوانین و مقررات، مطالباتی از دولت ها داشته ایم و انتقاداتی نیز به آنها وارد دانسته ایم.

قالیباف در خصوص حمایت های شورایاری ها و اعضای شورا گفت: شورایاری ها همکاری خوبی با شهرداری تهران داشتند و در کنار آن، اعضای شورای دوم، سوم و چهارم شهر تهران نیز حمایت هایی را از ما داشته اند.

شهردار تهران با تقدیر از آتش نشان های شهر تهران گفت: آتش نشان ها نشان دادند که در روز خطر جان خود را فدای مردم شهر تهران می کنند و باید قدردان آنها باشیم.

وی با بیان اینکه ” هرگز سلیقه سیاسی در ارائه خدمات اجتماعی نداشته ایم” خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی هیچ گاه سلایق سیاسی خود را وارد مباحث نکردیم و بدون توجه به علائق خود به امور پرداختیم.

قالیباف با اشاره به همکاری استانداری و فرمانداری با شهرداری تهران اظهارکرد: طی 12 سال گذشته مسئولان فرمانداری و استانداری تهران همکاری خوبی با شهرداری تهران داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: وظیفه دارم از آیات اعظام که در طول مدت 10 سال از 12 سال فعالیت خود راهنمایی هایی را داشتند تشکر می کنم.

وی در خصوص همکاری های قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء با مجموعه مدیریت شهری تصریح کرد: این قرارگاه در امور شهری همکاری خوبی با ما داشتند و بسیاری از پروژه ها را با همکاری این قرارگاه به اتمام رساندیم.

قالیباف بیان کرد: سعی کرده ام در گفت و شنودها ادب و ادبیات را رعایت کرده اما اگر کوتاهی داشته ام حلالیت می طلبم.

شهردار تهران با بیان اینکه ” امیدوار هستم حبیب کاشانی و علی صابری هر چه سریع تر سلامت خود را به دست آورند” گفت: حبیب کاشانی و علی صابری از اعضای شورای چهارم شهر تهران دچار کسالت هستند و امیدوار هستم هر چه سریع تر سلامت خود را به دست آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید