ویدیوی جدید آیفون 8، احتمال وجود حسگر اثر انگشت در پنل پشت آن را تقویت می‌کند

    کد خبر :88670

ویدیوی جدیدی منتشر شده است که تأیید می‌کند آیفون ۸ با حسگر اثر انگشت عرضه خواهد شد؛ این حسگر احتمالا زیر لوگوی اپل جای می‌گیرد.

چنانچه طی ماه‌های اخیر زومیت را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که اپل امسال سه گوشی آیفون معرفی خواهد کرد؛ آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ یا آیفون پرو، محصولاتی هستند که امسال توسط اپل وارد بازار خواهند شد. گوشی رده‌بالای اپل که در حال‌ حاضر آیفون ۸ نامیده می‌شود، به نمایشگری بدون حاشیه مجهز خواهد بود که تمام سطح پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است.

با توجه به حذف حاشیه‌های اضافه، شاید این پرسش برای شما پیش آمده باشد که حسگر اثر انگشت در کدام قسمت از گوشی پرچم‌دار اپل جای خواهد گرفت. مدت‌ها است که گمانه‌زنی‌های مختلف و البته متفاوتی در این رابطه به گوش می‌رسد؛ برخی مدعی هستند که اپل، حسگر اثر انگشت را با صفحه‌نمایش ادغام خواهد کرد و برخی دیگر به این موضوع اشاره کرده‌اند که حسگر اثر انگشت پرچم‌دار جدید اپل، در پنل پشتی آن جای می‌گیرد یا حتی ممکن است آیفون ۸ فاقد سنسور اثر انگشت باشد.

در رابطه با گمانه‏‌زنی اول مبنی بر استفاده از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، باید گفت که در حال‌ حاضر، امکان ادغام حسگر اثر انگشت با پنل صفحه‌نمایش وجود ندارد. در صورت ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه‌نمایش، بازده تولید آیفون‌ ۸ به‌طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد؛ به همین جهت، اعلام شده است که اپل حسگر اثر انگشت را با صفحه‏‏‌نمایش ادغام نمی‌کند.

هم‌چنین تصاویر مختلف فاش شده از پنل پشتی آیفون ۸ به این موضوع اشاره دارد که حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، حداقل به‌صورت جداگانه جای نخواهد گرفت؛ به عبارت بهتر، حفره‌‌ی دیگری به جز برای لوگوی اپل و دوربین دوگانه در پنل پشتی وجود ندارد. با توجه به این موارد، گمان می‌رفت که پرچم‌دار جدید اپل با سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی راهی بازار شود و Korean Herald در رابطه با سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون ۸، مدعی است این سیستم‌ می‌تواند در یک میکروثانیه هویت کاربران را با تشخیص چهره‌ی آن‌ها شناسایی کند.

در رابطه با شایعات پیشین، به‌تازگی ویدیویی از خط تولید آیفون ۸ به‌ دست آمده است که نشان می‌دهد پرچم‌‌دار اپل به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی خود و در زیر لوگوی شرکت اپل مجهز شده است. در این ویدیو، مشاهده می‌شود که یکی از کارگران، در حال بررسی عملکرد حسگر اثر انگشت است و تنها با قرار دادن انگشت خود روی لوگوی شرکت اپل، این کار را انجام می‌دهد.

اما به‌ نظر شما این ویدیو تا چه اندازه معتبر است؟ شاید ویدیوی منتشرشده مربوط به خط تولید یک گوشی جدید باشد؛ اما پذیرش این موضوع که یک نفر به‌راحتی توانسته است از پروسه‌ی تولید و بررسی آیفون ۸ فیلم‌برداری کند، چندان منطقی به‎ نظر نمی‎رسد.

اپل، قوانین سخت‏‌گیرانه‌ای برای نظارت بر خط تولید خود دارد و بدیهی است که فیلم‌برداری از خط تولید انقلابی‌ترین محصول اپل در طی چند سال گذشته، چندان ساده نخواهد بود. با توجه به این موارد، شاید ویدیوی به‌دست‌آمده مربوط به نسخه‌ی «کلون» آیفون ۸ باشد که توسط سازندگان چینی تولید می‌شود.

برخی از سازندگان در چین، علاقه‌مند هستند تا پیش از معرفی محصول، نمونه‌های کلون آن‌ را تولید و به علاقه‌مندان عرضه کنند؛ سال‌های گذشته را به خاطر بیاورید که نمونه‌های کلون گوشی‌های آیفون، پیش از معرفی رسمی تولید شده بود!

به هرحال، فعلاً تشخیص اینکه ویدیوی منتشرشده تا چه اندازه معتبر است؛ غیر ممکن به‌ نظر می‌رسد. شاید بهتر باشد مدتی دیگر صبر کنیم تا جزئیات بیشتری از آیفون ۸ به‌دست آید.

با فرض صحت این ویدیو، با جای‌گیری حسگر اثر انگشت زیر لوگوی شرکت اپل در گوشی آیفون ۸ موافق هستید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید