افشای سند سری سازمان ملل درباره امارات

    کد خبر :87813

براساس اسنادی که کارشناسان سازمان ملل به آن دست یافتند شمار زیادی از گروه های شبه نظامی به طور مستقیم از عربستان یا امارات کمک مالی دریافت می کنند.
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد به گزارش سری گروه کارشناسان وابسته به کمیته تحریم های بین المللی بر یمن دست پیدا کرده است که بر اساس شواهد و مدارک تاکید می کند شمار زیادی از گروه های شبه نظامی در یمن حضور دارند که بسیاری از آنها به طور مستقیم از عربستان یا امارات کمک مالی دریافت می کنند. این سند تاکید می کند درگیریها در تعز باعث تقویت فردی به نام «ابوالعباس» شده است که به طور مستقیم از طرف امارات حمایت می شود.

به گزارش بازتاب، او اجازه داده است عناصر گروه القاعده در شبه جزیره عربی در داخل شهر تعز مستقر شوند تا نیروهای او تقویت شود. این سند سری همچنین به نقش حوثی ها در تجهیزات اساسی برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین اشاره می کند.

نادین الدیماسی گزارشگر شبکه الجزیره گفت: سند سری سازمان ملل که گروه کارشناسان وابسته به کمیته تحریم های بین المللی بر یمن آن را تهیه کرده است، جزئیات زیاد و بحث برانگیزی را فاش کرد. الجزیره از مضمون این سند که اعضای شورای امنیت آن را پنهان کردند، اطلاع پیدا کرد. این سند سری که اوایل این ماه منتشر شد ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها استقرار گروه های شبه نظامی در یمن است که بسیاری از آنها به طور مستقیم انواع کمک از جمله کمک مالی از عربستان یا امارات دریافت می کنند. این سند همچنین شامل نیروهای رسمی در یمن است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: این سند شرح می دهد که راهبرد ابوالعباس در تعز درباره هدف اساسی جنگیدن با حوثی ها و نیز محدود کردن نفوذ سیاسی و نظامی حزب اصلاح است. ابوالعباس در جنگ با حوثی ها اجازه داد عناصر القاعده در شبه جزیره عربی در داخل شهر تعز مستقر شوند تا نیروهای خود را تقویت کند.

 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: این سند درباره استفاده حوثی ها از هواپیماهای بدون سرنشین تاکید می کند امکان ساخت این هواپیماها در داخل یمن وجود ندارد و به اجزایی نیاز دارد که باید از منابع خارجی تامین شود. این سند به توقیف کامیونی با پلاک دوبی اشاره می کند که حامل اجزای سی فروند هواپیمای بدون سرنشین از نوع کاشف 1 بوده است. این سند همچنین فاش می کند حوثی ها، نیروهای دولتی (منصور هادی) و نیروهای اماراتی به بازداشت غیرقانونی از جمله بازداشت بدون محاکمه ادامه می دهند که نقض قوانین بین المللی انسانی است. این سند سازمان ملل تاکید می کند گروه کارشناسان، اطلاعات تایید شده ای دارد که نشان می دهد نیروهای اماراتی بیش از هشت ماه است دو نفر را در عدن در بازداشت دارند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: این سند درباره نقش ائتلاف (سعودی) در یمن تاکید می کند تاثیر عملیاتی و تاکتیکی عملیات راهبردی هوایی به فرماندهی عربستان، نتیجه بسیار محدودی در صحنه میدانی دارد. گروه کارشناسان همچنین درباره اقدام اعضای ائتلاف در پنهان شدن عمدی در پشت عنوان ائتلاف، برای فرار کردن از پذیرفتن مسئولیت تخلفات نیروهایشان در زمان حملات هوایی، ابراز نگرانی می کند. این سند به اقدام ائتلاف در ممنوع کردن ورود خبرنگاران و بعضی سازمان های غیردولتی به یمن اشاره می کند. گروه کارشناسان همچنین تاکید می کند توانایی نیروهای حوثی و علی عبدالله صالح برای حمله به کشتی ها در دریای سرخ افزایش یافته است.
منبع: واحد مرکزی خبر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید