بازتاب خارجی رای اعتماد مجلس به 16 عضو کابینه دوازدهم/ بلومبرگ: رای قابل توجه پارلمان بیانگر حمایت از سیاست های روحانی است/ آسوشیتدپرس: وزیر دفاع روحانی عضو سپاه نیست

    کد خبر :87796

رسانه های خارجی در میان اخبار مربوط به رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم حواشی این موضوع را مورد توجه قرار دادند.
رای اعتماد مجلس ایران به 16 وزیر معرفی شده برای کابینه دوازدهم با بازتاب رسانه های خارجی همراه بود.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت:نمایندگان ایران روزگذشته (یکشنبه) 16 عضو کابینه این کشور که از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران معرفی شده بودند را تایید کردند. حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شد. کابینه دولت جدید ایران شامل اولین وزیر دفاعی است که عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیست.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران اعلام کرد که 16 وزیر از 17 وزیر معرفی شده به تایید رسیدند، از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه که مذاکرات توافق هسته ای تاریخی 2015 با قدرت های جهانی را انجام داده بود و بیژن زنگنه وزیر نفت ایران.

بیشترین رای اعتماد نیز به جنرال امیر حاتمی وزیر دفاع تعلق داشت، امیر حاتمی با 261 از 288 رای نخستین وزیر دفاع ایران است که هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ندارد.

با این وجود حاتمی به پارلمان ایران اعلام کرد که وی متعهد است که برنامه موشک بالستیک ایران را ادامه دهد. غرب تحریم هایی را علیه این برنامه موشکی ایران اعمال کرده است.

بلومبرگ نیز در این باره نوشت: روحانی تایید پارلمان ایران برای نامزدهای کابینه جدید را دریافت کرد.

بلومبرگ در این باره نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران رای اعتماد نمایندگان پارلمان این کشور برای 16 نامزد از 17 نامزد معرفی شده برای تصدی پست های مخالف وزارت خانه های دولت جدید را کسب کرد. رای قابل توجه نمایندگان به اعضای کابینه روحانی نشانگر حمایت از سیاست های حسن روحانی است.

منبع:نامه نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید