آزمون طرح حفظ قرآن اوقاف، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد تجمیع می‌شود

    کد خبر :87506

سازمان اوقاف و امورخیریه، وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش با یکدیگر تفاهم کرده‌اند تا آزمون نهایی طرح‌های تربیت حافظ خود را به صورت مشترک برگزار کنند.

به گزارش خبرنگاران پویا، سازمان اوقاف از سال 91 طرح بزرگ حفظ قرآن را برگزار می‌کند و تاکنون بیش از 2 میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داده است. وزارت ارشاد نیز طرح حفظ را در سطح مؤسسات خود برگزار می‌کند.

وزارت آموزش و پرورش نیز که طیف وسیعی از مخاطبان طرح حفظ را در قالب دانش‌آموزان مدارس و خانواده‌های آنها در اختیار دارد در این زمینه فعال است.

هر یک از این نهادها سالیانه آزمونی سراسری را برای شرکت‌کنندگان در طرح‌های حفظ قرآن خود برگزار می‌کنند و اینک این سه نهاد فعال در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم با یکدیگر تفاهم کرده‌اند که آزمون سالیانه خود را به صورت مشترک برگزار کنند.

این تصمیم که گامی مثبت در انسجام هرچه بیشتر طرح‌های تربیت حافظ قرآن محسوب می‌شود می‌تواند در نهایت به هم راستا شدن طرح‌ها و آزمون‌ها پراکنده با آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شود. این آزمون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در دوبخش کتبی و شفاهی به ارزیابی حافظان قرآن کریم می‌پردازد و مدارکی به آنها اعطا می‌کند که دارای مزایا و تسهیلات تحصیلی و استخدامی است و هم راستا شدن طرح‌های حفظ قرآن کریم و آزمون‌های آنها با این آزمون، ضمن ایجاد انسجام بیشتر می‌تواند برای حافظان قرآن کریم نیز انگیزه‌بخش باشد.

پیش از این برخی از خبرنگاران حوزه فعالیت‌های قرآنی در یادداشت‌هایی به ضرورت این موضوع پرداخته‌اند که از لینک‌های زیر قابل دسترسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید