چند نکته برای حفظ سلامتی جوانان در دوران جوانی

    کد خبر :87327

دستیار تخصصی طب سنتی ایران تدابیر حفظ سلامتی جوانان را تشریح کرد.

به گزارش  پویا؛ مجتبی طاهری درباره تدابیر ویژه جوانان اظهار کرد: با توجه به اینکه در دوران جوانی انسان دارای حداکثر توان و انرژی جسمی و روحی است، گاهی افراد با تکیه براین نیرو و قوای بدنی، دست به امور خلاف سلامت جسم و روح خود می‌زنند.

وی تصریح کرد: این امور گرچه ممکن است در جوانی به دلیل قدرت و قوت بالای روحی و بدنی، اثر سوء خود را نشان ندهند اما با مداومت بر آنها و تبدیل شدن آنها به عادات غلط، فرد مستعد بیماریها و مشکلات متعدد در آینده خواهد شد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: بر اساس دیدگاه مکتب پزشکی ایرانی، مزاج اصلی دوران جوانی، گرم و خشک است بنابراین باید از زیاده‌روی در اغذیه و تدابیری که گرمی و خشکی بدن را افزایش می‌دهند, پرهیز کرد مثلاً ورزش و فعالیت سنگین، نشستن زیاد در آفتاب، خوردن غذاهای با طبع گرم(مثل سیر و پیاز) و گرسنگی طولانی‌مدت همچنین باید دانست که برخی حالات روحی نظیر عصبانیت، گرمی و خشکی را افزایش می‌دهد.

طاهری یادآور شد: شنا یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها در دوران جوانی است؛ برای جوانان، سونای تَر(بخار) بهتر از سونای خشک است, در فصول گرم با آب نیم‌گرم و معتدل استحمام کنند و نوشیدنی‌های سرد به اندازه تمایل و نیاز(و نه بیشتر) مصرف کنند و از میوه‌ها، مصرف انار، به، سیب، آلو و هندوانه (هرکدام در فصل خود) توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که پزشکی ایرانی بر پایه نگاه مزاجی توصیه می‌دهد, ممکن است در یک فرد خاص بنابر نظر و تشخیص پزشک متخصص، اهمیت یک تدبیر خاص کمتر یا بیشتر باشد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید