آغاز همکاری‌ هسته‌ای ایران و سوییس

    کد خبر :87196

 

روسای مراکز نظام هسته ای ایران و سوئیس توافق کردند که با توجه به ریاست سوئیس بر انجمن نظام های ایمنی کشورهای غرب اروپا،دو طرف در این حوزه همکاری‌های جدیدی را طراحی کنند.

حجت الله صالحی رییس مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور که به همراه هیاتی به کشور سوئیس سفر کرده است با هانس وانر رییس نظام ایمنی هسته ای این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، این دیدار در پی امضا تفاهم نامه بین نظام های ایمنی ایران و سوئیس در سال گذشته و به منظور برنامه ریزی برای شروع همکاری بین دو طرف انجام شد.

در این دیدار مقرر شد طبق اولویت ارائه شده توسط ایران، هیاتی از کارشناسان نظام ایمنی هسته ای سوئیس در پائیز امسال با حضور درمرکز نظام ایمنی هسته ای ایران همکاری خود را با این مرکز آغاز کنند.

همچنین با توجه به ریاست سوئیس بر انجمن نظام های ایمنی کشورهای غرب اروپا، قرار شد دو طرف در این حوزه نیز همکاری‌های جدیدی را طراحی کنند.

هیات ایرانی در این سفر از مرکز تحلیل شرایط اضطراری کشور سوئیس و همچنین تاسیسات جدید ایجاد شده در نیروگاه اتمی گوسگن بازدید کرده و با کارشناسان آن به بحث و تبادل نظر پرداخت.

این تاسیسات در سال های اخیر و بر اساس تجربیات برگرفته از حادثه فوکوشیما به منظور مقابله با شرایط اضطراری ایجاد شده اند.

مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور در ماه گذشته نیز بر اساس ضمیمه سه برنامه جامع اقدام مشترک در مذاکره با هیات بلند پایه اتحادیه اروپا در تهران، پروژه ارتقا توانمندی‌های این مرکز را آغاز کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید