کشف فسیل گل صد میلیون ساله در میانمار

    کد خبر :86016

میانمار با فراوانی فسیل‌های کهربایی اش شناخته شده است و حالا به لطف محققان دانشگاه ایالتی اورگن هفت گل صدمیلیون ساله محبوس در کهربا در میانمار کشف شده است.

میانمار با فراوانی فسیل‌های کهربایی اش شناخته شده است، همه چیز از پر دم دایناسور تا یک جوجه ۱۰۰ میلیون ساله اخیرا کشف شده اند که در صمغ درخت فسیل شده گیر افتاده بودند و حالا به لطف محققان دانشگاه ایالتی اورگن هفت گل صدمیلیون ساله محبوس در کهربا در میانمار کشف شده است.

این گل‌ها ۳. ۴ تا ۵ میلیمتر هستند و به احتمال زیاد توسط یک دایناسور در دوره کرتاسه از روی درخت به زمین افتاده اند. در آن زمان این منطقه جنگل کاج بود. محققان این کشف را به دلیل پنج گلبرگ باز این گل «Tropidogyne pentaptera» نامیدند که در زبان یونانی به معنای «پنج پر» است.

این گل در خانواده Cunoniaceae قرار داده شد که در نیمکره جنوبی زیاد است. درواقع شرایط به خوبی حفظ شده این گل به دانشمندان اجازه داد تا این گل‌ها را شبیه گل‌های کریسمس نیوساوت ولز ببینند که در استرالیا و پاپوآ گینه نو یافت می‌شود. پس چگونه بستگان این کشف در میانمار با چنین فاصله‌ای در استرالیا یافت می‌شوند؟ پاسخ ساده است و به زمانی برمی گردد که قاره‌ها از هم جدا شدند. احتمالا این منطقه در میانمار زمانی بخشی از هند بوده که از نیمکره جنوبی جدا شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید