«صحنه ۲» منتشر شد

    کد خبر :82295

مجله «صحنه ۲»، نشریه حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری به سردبیری ایوب آقاخانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، دومین شماره مجله «صحنه» به قیمت 15هزار تومان منتشر شد. این شماره نیز همانند شماره نخست براساس چند پرونده با موضوعیت آموزشی – پژوهشی پیگیری شده است.

ورودیه این شماره به گفتارهای رهبری در باب آثار شکسپیر اختصاص یافته است که چندی پیش نیز در رسانه‌های خبری بازتاب داشته است.

پرونده اصلی این شماره مجله به «ترجمه در ادبیات نمایشی ایران» اختصاص یافته است. در میزگردی با عنوان «ترجمه در ادبیات نمایشی، آسیب‌ها و راهکارها» قطب الدین صادقی، اصغر نوری و امیرعطا جولایی به بحث و اظهار نظر پرداخته‌اند.

در این شماره می‌توانید مصاحبه اختصاصی فصلنامه با عبدالله کوثری با عنوان «ترجمه نمی‌تواند خیانت باشد» را مطالعه کنید. همچنین مطلبی به قلم اصغر نوری و البته ترجمه او از «فکر کن خدا هستی» ماتئی ویسنی‌یک،‌ یادداشتی به قلم پیام ترابی و گزارشی از آثار ترجمه شده ویلیام شکسپیر ادامه این پرونده است.

در این شماره ترجمه «من شما را می‌شناسم» ازسلد اوندول، نویسنده اهل ترکیه با برگردان فرزاد تقی‌لر نیز منتشر شده است.

نیلوفر جوانشیر نیز در این شماره گزارشی از جشنواره تئاتر فجر 35 نگاشته است و از قیل و قال‌های آن سخن گفته است. سعید اسلام‌زاده نیز در یادداشتی از دوگانگی حرفه‌ای بودن یا مردمی بودن این جشنوراه پرحاشیه داشته است. همچنین با توجه به موفقیت نمایش «افسانه ببر» مجله با هادی عامل به گفتگو نشسته است.

مجله شامل چند مطلب پراکنده با موضوع نمایش روحوضی و یادداشتی بر «جاودانگی» نیما دهقان است.

با توجه به اینکه مجله «صحنه» متعلق به حوزه هنری است بخشی از این شماره نیز به عملکرد حوزه هنری در ساحت نمایش اختصاص یافته است و گزارشی از نمایش‌های زمستانه آن مدون شده است.

پایان بخش مجله نیز مقاله «سلسله دال‌های نامتنهای دریدا در پرفورمنس آرت با نگاهی به یکی از آثار مارینا آبراموویچ و اولی (AAA AAA)» به قلم نسیم تیمورپور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید