صداوسیما مبتدیانه با مناظره‌ها برخورد می‌کند

مدیر مسئول  اظهار کرد: الزامی نیست که مناظره‌ها حتماً در صداوسیما برگزار شوند، بلکه می‌توان همانند سایر کشورهای دنیا این مناظره‌ها را در دانشگاه‌ها و با حضور دانشجویان برگزار کرد.

مهدی رحمانیان  درباره مناظره‌های کاندیدهای دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در مجموع پخش مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اتفاق خوبی است؛ اما صداوسیمای ما نه تنها از جهان، بلکه از همین شبکه‌های اجتماعی هم عقب‌تر است و به نوعی مبتدیانه با مناظره‌های انتخاباتی برخورد می‌کند. به نظرم بهتر است که صداوسیما مقداری از تجارب جهانی در برگزاری مناظره‌های انتخاباتی بهره ببرد.

او با اشاره به محل برگزاری مناظره‌های انتخاباتی، بیان کرد: الزامی نیست که مناظره‌ها حتماً در صداوسیما برگزار شوند؛ بلکه می‌توان همانند سایر کشورهای دنیا این مناظره‌ها را در دانشگاه‌ها و با حضور دانشجویان برگزار کردد که در این صورت مناظره‌ها شکل زنده‌تری به خود خواهند گرفت.

مدیر مسئول  به نخستین مناظره کاندیدهای انتخابات دوازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین مناظره توانست فضاسازی انتخابات در جامعه را چند قدم به جلو پیش ببرد و فضای کشور را انتخاباتی‌تر کرد. از این حیث برگزاری مناظره‌های تلویزیونی برای انتخابات قابل دفاع است و باید از همه دست اندرکاران آن تشکر کرد.

رحمانیان با بیان اینکه «مردم باید بتوانند از بیان، دیدگاه‌ها و برنامه‌های کاندیدها مطلع شوند و انتخاب آگاهانه مبتنی بر شناخت داشته باشند»، افزود: به همین خاطر هم مناظره‌ها باید به گونه‌ای باشد که کاندیداها بتوانند برنامه‌های خودشان را برای دولت بعد ارائه بدهند و به سوالات مردم پاسخ بدهند. در همین راستا باید کانال یا سایتی راه‌اندازی شود که مردم بتوانند سوالات خودشان را از نامزدهای انتخاباتی از این طریق مطرح کنند و سوالات مناظره از میان آنها گزینش شود.

او ادامه داد: از طرفی شنیده‌ام که سوالات از پیش در اختیار کاندیداها قرار گرفته بود که اگر این موضوع درست باشد از نظر من ایرادی هم ندارد؛ چراکه ما نمی‌خواهیم در این مناظره‌ها  بداهه‌گویی کاندیداها را بسنجیم، بلکه برنامه‌های آنها و پاسخ‌هایی که به سوالات مردمی دارند برای ما حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال اگر در مناظره بعدی بخواهند در بحث فرهنگی درباره سینما و کنسرت حرف بزنند، موضوعی چالش‌آفرین خواهد بود. به هر حال نشاط اجتماعی با گفتن ایجاد نمی‌شود، بلکه با برنامه‌ریزی و اجرا ایجاد می‌شود. یکی از راه‌های به وجود آوردن نشاط اجتماعی اکران فیلم‌های سینمایی خوب و اجرای کنسرت‌های خوب و فاخر است؛ فضایی قانونی و شرعی که جوانان بتوانند در آن انرژی خودشان را تخلیه کنند. باید دید که هر یک از نامزدها برای این قبیل از موضوعات چه برنامه‌هایی دارند.

رحمانیان بار دیگر به نخستین مناظره کاندیدهای انتخابات دوازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این مناظره این بود یکی از کاندیدها تلاش می‌کرد غیرمستند صحبت کند؛ این در حالی است که هر یک از کاندیدها باید مستندتر و محکم‌تر سخن بگویند و بر عصبانیت‌ خودشان غلبه کنند؛ چراکه مردم ما آگاه و عاقل هستند و همه این موضوعات را به عنوان معیاری برای انتخابشان در نظر خواهند گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید