فرمانده نیروی انتظامی:

امنیت عراق، امنیت خودمان است

    کد خبر :79207

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امنیت و پیشرفت کشور عراق را امنیت و پیشرفت کشور خودمان می دانیم.
به گزارش  برنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در دیدار با وزیر کشور عراق و هیات همراه افزود: متون مشترک بسیاری بین ایران و عراق وجود دارد و باید اینها را تقویت کنیم.
وی گفت: ارادتی که مردم ایران به ائمه در عراق (حضرت امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل (ع) و همچنین ارادتی که مردم عراق به حضرت امام رضا (ع) در ایران دارند این رابطه را تقویت کرده است بنابراین ما پیشرفت کشور عراق را پیشرفت خودمان می دانیم و امینت کشور عراق را امنیت خودمان می دانیم.
اشتری افزود: کشور عراق با توکل به خداوند و استعانت از ائمه و هدایت مراجع تقلید می تواند بر همه مشکلات خود فائق بیاید.
وی گفت: البته در اربعین امسال میلیون ها زائر عتبات عالیات به عراق می آیند که البته شما در کربلا و کاظمین میزبان آنها خواهید بود که من پیشاپیش تشکر می کنم به ویژه که مردم ایران مشتاق هستند به صورت پیاده زائر امام حسین (ع) باشند و حتما لازم است که در این خصوص هماهنگی خاصی با حفظ نظم و رعایت مقررات عراق این همکاری انجام شود و در این خصوص نیاز است که همکاری طرف عراقی بیش از گذشته باشد .
فرمانده ناجا افزود: اگر امنیت زائران تامین شود مزر خسروی نیز بازگشایی می شود و ما از طرف مرز ایرانی آمادگی داریم .
وی گفت: ما سه مرز زمینی مهران، شلمچه و چذابه داریم که زائران از آن تردد می کنند و از سال گذشته برای تردد زائران باز بود که ما مرز شلمچه را برای اتباع خارجی اختصاص دادیم و نظم خوبی نیز برقرار شد تا اتباع خارجی از این مرز تردد کنند که در واقع اتباع خارجی داخل ایران و یا آنهایی که عبوری از ایران برای زیارت تردد می کنند از مرز شلمچه وارد عراق خواهند شد.
سردار اشتری ادامه داد: البته ایرانی ها نیز از این مرز تردد دارند اما همه اتباع خارجی از یک راه و آن هم از مرز شلمچه عبور می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید