بررسی حادثه تروریستی میرجاوه در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی حادثه تروریستی میرجاوه و به شهادت رسیدن ۹ مرزبان ایرانی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ،با اشاره به حادثه میرجاوه و به شهادت رسیدن 9 مرزبان ایرانی، اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن ابراز هم دردی با خانواده شهدا، حادثه تروریستی میرجاوه را محکوم می‌کنند.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید قاطعانه حادثه تروریستی میرجاوه و به شهادت رسیدن مرزبانان توسط تروریست‌ها را پی‌گیری کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولیت جان مرزبانان برعهده دولت پاکستان است، گفت:  این گروه‌های تروریستی از خاک پاکستان این عملیات را طراحی و تدارک دیده‌اند و متاسفانه خاک پاکستان مهمل گروه‌های تروریستی شده و گاهن این گروهها به خاک ایران حمله می‌کنند و یک اقدام تروریستی انجام می‌دهند و باز می‌گردند به خاک پاکستان لذا برای نیروهای امنیتی و انتظامی ایران امکان تعقیب و پی‌گیری آنها وجود ندارد.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: پیش از این نیز چنین اتفاقاتی رخ داده و مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز تذکرات لازم را به دولت پاکستان داده‌اند و این اتفاقات را پیگیری کرده‌اند اما متاسفانه ضعف دولت مرکزی پاکستان باعث شده چنین نآ‌امنی در مرزهای 2 کشور به وجود بیاید و گاهن شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع حادثه تروریستی میرجاوه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در استان سیستان و بلوچستان بودند و از مرزهای شرقی کشور بازدید می‌کردند لذا اعضای کمیسیون امنیت ملی بلافاصله بررسی حادثه تروریستی میرجاوه را در همان جا آغاز کردند و قرار است ادامه بررسی و پیگیری‌های اعضای کمیسیون در مجلس انجام شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: پس از بررسی حادثه تروریستی میرجاوه و موضوع به شهادت رسیدن 9 تن از مرزبانان گزارشی در این زمینه تدوین و در صحن کمیسیون قرائت می‌شود و در صورت لزوم این گزارش در صحن علنی مجلس نیز قرائت می‌شود       .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید