صدور پته های الکترونیکی در گمرک برای بسته های پستی الزامی شد

مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای صدور پته های الکترونیکی را درگمرک برای بسته های پستی الزامی کرد.

 بر اساس آنچه در این بخشنامه آمده است، این اقدام با هدف ایجاد وحدت رویه و تسریع در انجام تشریفات امور گمرکی مراسلات و بسته های پستی وارده به کشور در حوزه سه گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود.
پته گمرکی به معنای مجوز خروج کالا از گمرک است که فقط برای کالای مسافری و تا سقف معین ارزش کالا قابل استفاده است.
در تشریح فرآیند بررسی و توزیع امانات و مراسلات پستی در این بخشنامه آمده است: تمامی بسته های مشمول معافیت ماده 39 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از طریق گمرک امانات پستی حوزه سه فرودگاه امام خمینی (ره) بررسی و توزیع می شود.
در بند (ب) این بخشنامه آمده است: بسته های مشمول گمرک ورودی از طریق امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره)ارزیابی و تحویل شرکت پست می شود تا نسبت به تحویل بسته ها به گیرندگان و وصول حقوق ورودی متعلقه اقدام کند؛ در این صورت لازم است تا پس از صدور پته الکترونیکی و ظرف بیست روز وفق مفاد مندرج در ماده 91 قانون امور گمرکی مراتب توسط شرکت پست تسویه شود.
همچنین بسته های مشمول مجوزه های قانونی و مقرراتی توسط شرکت پست و گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره)بررسی و در صورت دریافت مجوزهای مربوطه، جهت ارسال به گیرندگان تحویل شرکت پست خواهد شد. بدیهی است که بسته های مندرج در ردیف الف، ب و ج به واحد های امانات پستی گمرکات اجرایی ارسال نخواهد شد.
در بند (د) این بخشنامه آمده است: چنانچه ارائه مجوزها و قانونی و مقرراتی به گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) مستلزم ارائه مدارک و مستندات بیشتر یا فرآیندهای خاص باشد، نسبت به ترانزیت داخلی آن به واحد امانات پستی گمرک محل (با قیددلیل ترانزیت)اقدام می شود تا گمرک مربوطه با رعایت کامل مقررات اقدام لازم را انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید