قاچاق چای حدود ۳۰ هزار تن است

رییس سازمان چای کشور گفت: قاچاق چای محدودتر و کنترل شده و حدود ۳۰ هزار تن است.

 محمدولی روزبهان اظهار کرد: در صنعت چای روند احیای باغات تسریع شده است و امسال نیز برای احیای هر هکتار باغ چای شش میلیون تومان وام هرس در حال پرداخت است.

وی افزود: این وام‌ها بدون سود و بازپرداخت پنج ساله دارد. هر یک هکتار  باغ چای که احیا شود یعنی یک شغل به مشاغل کشور اضافه می شود.

روزبهان ادامه داد:در این چند سال حدود ۴۰۰۰ هکتار باغات رها شده به تولید برگشته است.

رییس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: در صنایع بسته بندی نیز در چند سال اخیر خوب کار شده است ولی هر چقدر کار صورت گیرد بازهم جا دارد.

وی در خصوص چای های قاچاق وارداتی تصریح کرد: حدود ۸۰ هزار تن چای خشک وارد کشور می‌شود و میزان واردات رسمی ما حدود ۵۰ هزار تن است و مابه‌التفاوت آن بصورت غیر رسمی و از طریق قاچاق صورت می گیرد. ضمن اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای مبارزه با قاچاق انجام گرفت که برآورد ما این است که قاچاق محدودتر و کنترل شده است.

روزبهان تصریح کرد: ما دستگاه مبارزه با قاچاق نیستیم و تولید کننده محصول هستیم و نقش حاکمیتی دولت در این بخش را ایفا می کنیم. معمولا نیروهای انتظامی و ستادهای مبارزه با قاچاق کالا در این زمینه ورود می‌کنند. ضمن اینکه در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی داشته اند که می توان به کاهش  شدید روند قاچاق چای امیدوار بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید