آمادگی شرکت‌های آلمانی برای همکاری با ایران

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با اشاره به آمادگی شرکت‌های خدماتی آلمانی برای توسعه همکاری با ایران، با اشاره به تفاوت استاندارهای حسابداری بانکی ایران و اروپا، گفت: گزارش‌ها جامعیت کمتر و اطلاعات کمتری دارند که باید اصلاح شوند.

اولریخ فون زانتیر امروز در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا با اشاره به سابقه روابط ایران و آلمان اظهارداشت: تاکنون 12 بار به ایران سفر کرده ام و از نظر ارتباطات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشابهت های بسیاری میان ایران و آلمان وجود دارد.

وی با با بیان اینکه گسترش روابط بانکی میان ایران و آلمان به نفع دو کشور است، افزود: توسعه روابط بانکی میان ایران و آلمان پیش شرطی برای رشد روابط تجاری است.

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با بیان اینکه روابط سیاسی با ایران به علت برخی تحریم ها تا حدودی مشکل بوده است، تصریح کرد: حال که بسیاری از تحریم ها برداشته و انجام روابط تجاری آسان تر شده است،شرکت های خدماتی ما برای همکاری با ایران آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه روابط بانکی بر اساس اعتماد پابرجاست، افزود: اعتماد بین شعبات بانکی ایران و اروپا تمرکزی برای انتخاب مدل کسب و کار و فضای مشخص در این رابطه را ممکن می کند.

فون زانتیر با تاکید بر اینکه دولت آلمان مروج تجارت است، اظهارداشت: هیات های بسیاری در این کنفرانس شرکت کرده که این نشان از علاقمندی برای گسترش روابط تجاری است.

وی با اشاره به وصل شدن ایران به شبکه سوئیفت گفت: هر چند روابط هنوز به سطحی نرسیده که تجار آرزوی آن را داشتند، اما گام های خوبی برداشته شده است.

فون زانتیر با اشاره به مشکلاتی که در شبکه بانکی وجود دارد، افزود: بانکداری به اعتماد متقابل متکی است و در واقع باید اعتماد متقابل وجود داشته باشد که اکنون تا حدودی این مهم دیده شده است.

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با بیان اینکه میان بانکداری ایران و اروپا تفاوت در استانداردسازی و حسابداری وجود دارد، تصریح کرد: گزارش ها جامعیت کمتر و اطلاعات کمتری دارند که باید اصلاح شوند،البته بانک مرکزی ایران هدفگذاری کرده که گام های خوبی نیز در این رابطه برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با پولشویی و جرایم مالی یکی از ضرورت های سیستم بانکی است، عنوان کرد: بانکها باید سیستم های خود را ارتقا دهند تا مشکلی در این حوزه به وجود نیاید.

فون زانتیر ادامه داد: تقویت قوانین ضد پولشویی در راستای FATF یکی از ضرورت هایی است که برای گسترش روابط تجاری میان ایران و اروپا باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با اشاره به مانع سومی که گسترش روابط تجاری میان ایران و اروپا را با وقفه مواجه کرده بود، گفت: تحریم ها عامل دیگری بود که روابط را تیره تر کرده بود که با برجام گام‌های اولیه برای بهبود روابط برداشته شد.

وی در پایان از تلاش کشورهای اروپایی برای تقویت روابط تجاری با ایران خبر داد و گفت: باید موانع و مشکلات پیش روی تجارت بین الملل برداشته شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید