تصویر واقعی از آیفون 8؛ خبری از حسگر اثر انگشت در پشت گوشی نیست

    کد خبر :75532

تصاویر جدیدی از آیفون ۸ منتشر شده است که نمایشگر بدون حاشیه و دوربین دوگانه را تأیید می‌کند؛ البته، خبری از حسگر اثر انگشت در آن نیست.

تا زمان معرفی آیفون‌های جدید اپل، کمتر از یک ماه فاصله داریم و طی چند هفته‌ی گذشته، شایعات بیشتری پیرامون آیفون ۸ فاش شده است که طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این مدل را به‌نمایش می‌گذارد. به‌تازگی نیز، وبسایت TechTastic.nl تصاویر جدیدی از آیفون ۸ منتشر کرده است که پنل جلو و پشتی آیفون را فاش می‌کند.

 

به‌‏نظر می‌رسد تصاویر فاش شده، مربوط به یک مدل ساختگی از آیفون ۸ باشد که در شایعات زیادی طی چند هفته‌ی گذشته، دیده شده است. در پنل جلوی دستگاه، نمایشگر «اولد» این مدل با بریدگی در بالای آن دیده می‌شود؛ این بریدگی برای جای‌ گرفتن سنسورهای دوربین و اسپیکر مکالمه در نظر گرفته شده است. در بخش پشت نیز، پنل شیشه‏‌ای و زیبای پرچم‌دار جدید اپل جلب‌ توجه می‏‌کند که میزبان یک دوربین دوگانه با چینش عمودی است.

به نوشته زومیت ،با اینکه آیفون ۸ به عنوان پرچم‏‌دار جدید اپل در تصاویر زیادی فاش شده است، هنوز به‌نظر می‌رسد که شواهد مشخصی از محل جای‌گیری سنسور اثرانگشت وجود ندارد. اپل، طراحی بدون حاشیه را برای گوشی پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است؛ به همین جهت، حسگر اثر انگشت دیگر در پنل جلوی دستگاه قرار ندارد.

در شایعات پیشین، به عرضه‌ی آیفون ۸ با سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر اشاره شده بود؛ هر چند، گزارش‌‏های اخیر این موضوع را تکذیب می‌کنند و گمان می‌رود فناوری لازم برای ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر، برای آیفون ۸ آماده نخواهد شد.

علاو‌ه‌بر این، برخی از شایعه‏‌پردازان ادعا می‌کنند که علت افزایش ابعاد کلید پاور، جای‌گیری حسگر اثر انگشت در زیر این کلید است؛ مانند آنچه در گوشی‏‌های سونی به‌کار گرفته می‌شود. از دیگر احتمالات موجود برای جای‌گیری حسگر اثر انگشت آیفون ۸، می‌توان به حذف آن از پرچم‏‌دار جدید اپل و استفاده از یک سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی پیشرفته به جای Touch ID اشاره کرد. حتی اطلاعات فاش‌شده از فرم‌ور اسپیکر هوشمند هوم‌پاد، بر این موضوع دلالت می‌کنند؛ چرا که سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون ۸ برای تأیید پرداخت‌های موبایلی، قابل استفاده خواهد بود.

در حال‌ حاضر، آنچه پیرامون آیفون ۸ فاش شده؛ به‌صورت رسمی تأیید نشده است و به همین جهت، باید یک ماه دیگر تا معرفی این مدل منتظر بمانیم. البته، آیفون ۸ تنها گوشی امسال اپل نخواهد بود و انتظار می‌‏رود این مدل به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس در ماه سپتامبر معرفی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید