آقای روحانی به این سوالات پاسخ دهید

  • سیاسی
  • شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۲۴

یک صاحب‌نظر در امور سیاسی خطاب به روحانی و جهانگیری نوشت: تعطیلی کارخانه های بزرگی همچون داروگر، ارج، پارس کروم خزر، قند ورامین و … و بی کار شدن عده زیادی از مردم عزیزمان را چگونه با منطق «حقوق شهروندی» خود توجیه می‌کنید؟

سجاد عبداللهی طی یادداشتی با عنوان “محکومی که جایش تغییر کرد” به تحلیل مناظره شب گذشته نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت که متن کامل آن به شرح زیر است:

شب گذشته محکومیت تجمع‌کنندگان در برابر سفارت عربستان توسط جناب آقای جهانگیری چنان تعجب همگان را برانگیخت که گویا خاطرات تلخ واقعه منا، تجاوز به کودکان در فرودگاه عربستان، کشته شدن هزاران بی گناه در یمن، بحرین، عراق و سوریه و آن هم به پشتوانه دلارهای سعودی را از خاطر برده اند و تنها منطق ایشان برای ارتباط با عربستان ارزآوری توریسم از کشور ذکر شده می باشد. با این منطق که البته منطق دور از انتظاری از بزگواران هم نیست، انرژی هسته ای، خون شهدای هسته ای، غیرت و عزت هم قیمتی دارد که تاکنون ماحصلش برای مردم در عصر برجام چیزی جز لبخندهای دستگاه دیپلماسی در حاشیه روخانه شهر لوزان و پس از آن در برابر بدعهدی های مکرر دشمن نبوده است.

اما عجیب تر اینجاست که ایشان و دولت محترم یازدهم که اکنون باید در جایگاه پاسخگویی و دفاع از عملکرد ضعیف خود طی 4 سال گذشته بنشینند با کدامین استدلال مردم غیوری که مثل همیشه از عزتشان دفاع کردند را محکوم می‌کنند!؟ دولتمردانی که به زعم خودشان قرار بود ارزش را به گذرنامه ایرانی بازگردانند اما حوادث چند روز گذشته در تفلیس حکایت از ماجرایی دیگر داشت و شاید آن هم در چرتکه ایشان قیمتی داشته است.

جناب آقای جهانگیری و جناب آقای روحانی بد نیست شما نیز به بخشی از سوالاتی که در ذهن مردم نقش بسته است، پاسخ دهید:

  1. امروز بیش از یک سال و نیم از توافق برجام می گذرد و علی رغم پاکسازی اورانیوم غنی شده، کاهش سانتریفیوژها، توقف روند سابق راکتور اراک و فردو، دشمن بر هیج یک از تعهداتش پایبند نبوده است. لذا توضیح بفرمایید دستاورد عینی این توافق برای مردم، جوانان، تجار و … چه بوده است و در صورت ادامه این روند نقطه توقف منطق در پیش گرفته چه زمانی فرا خواهد رسید؟
  2. تعطیلی کارخانه های بزرگی همچون داروگر، ارج، پارس کروم خزر، قند ورامین و … و بی کار شدن عده زیادی از مردم عزیزمان را چگونه با منطق «حقوق شهروندی» خود توجیه می کنید؟
  3. چه شد که دولت شما که یارانه ها را «عذاب الیم» می خواند و با ابلاغ های مکرر طی چند سال گذشته از حدف یارانه ثروتمندان و افزایش سهم دهک های پایین تر سر باز می زد، به یکباره چند روز قبل از انتخابات دست به افزایش 3 برابری دهک های پایین تر می زند؟
  4. چه شد که دولت شما که به بهانه تمرکز بر میادین مشترک نفتی و گازی و علی رغم توصیه های مکرر رهبر انقلاب (مدظله العالی) بر استفاده از توان داخلی، مجددا پای شرکت های خارجی را به کشور باز کرد و پروژه 76 درصدی فازهای 17 و 18 و … پارس جنوبی که خیلی زودتر از این باید افتتاح می شد را از اولویت خارج کرده بودند، چند روز قبل از انتخابات بر خلاف تمام کم‌کاری‌های که در برابر این مسئله داشته است از آن بهره برداری تبلغاتی می‌کند؟
  5. سر انجام مبارزه با نجومی بگیران در دولت شما که به گفته خودتان با مشکل نقدینگی مواجه بوده است، چه شد و اصلا طی کدام ساز و کار این پرداخت های نامتعارف در دولتی که داعیه شفافیت دارد پرداخت شده است؟

جناب آقای جهانگیری و جناب آقای روحانی، کارشناسان دلسوز سوالات از این دست بسیار دارند، اما تاکنون نه جواب قانع‌کننده‌ای شنیده‌اند و نه از سر پذیرفتن خطا «عذرخواهی» دولت محترم را. اما امید آن است که جهت روشن شدن اذهان عمومی پیش از انتخابات به این دست سوالات به صورت شفاف پاسخ دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید