افزایش هفت برابری احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در سال 1395

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق درباره احداث نیروگاه تجدیدپذیر در کشور گفت: احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در سال گذشته (1395) در مقایسه با سال قبل از آن رشد هفت برابری داشت. «سیدمحمد صادق زاده» امروز(شنبه) در نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار در محل وزارت نیرو اضافه کرد: ایران تصمیم جدی دارد تا سال 2030 هفت هزار و 500 مگاوات ظرفیت به ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر کشور اضافه کند.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال نزدیک به یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور ایجاد شود.
معاون وزیر نیرو اضافه کرد: تغییرات اقلیم ناشی از آلودگی های زیست محیطی، اثرات نامطلوبی را بر محیط زیست انسانی و همه موجودات زنده گذاشته ؛ ایران هم از این تغییرات بی نصیب نمانده و به همین دلیل، ایران اهمیت مضاعفی را برای جلوگیری بیشتر از اثرات تغییر اقلیم قائل شده است.
صادق زاده گفت: کشورهای اروپایی پیشرو در تغییر اقلیم بوده اند و ایران هم با اینکه سابقه انتشار آلاینده زیست محیطی ندارد، به حرکت کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی پیوسته و در نشست پاریس به صورت داوطلبانه کاهش چهار تا 14 درصدی انتشار آلاینده ها را پذیرفته است.
رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: ایران در این زمینه اقدام های مناسبی بلافاصله پس از نشست پاریس شروع کرد؛ بخش قابل توجهی از سوخت مصرفی نیروگاه ها تبدیل به گاز طبیعی به عنوان پاک ترین سوخت فسیلی شده است تا از این طریق حجم انتشار آلاینده را کاهش دهیم.
وی در پایان پیشنهاد داد صندوق اقلیم سبز بخشی از منابع خود را برای تامین فناوری ها در کشورها اختصاص دهد تا مجهز شدن به فناوری ها، برای کشورهایی که قصد کاهش انتشار آلایندگی ها را دارند، هزینه بر نباشد.
نشست تغییرات آب و هوایی و تغییر اقلیم ( COP 21 ) برای مدت 11 روز ( 30 نوامبر تا 11 دسامبر، 9 تا 20 آذر) در پاریس برگزار شد تا راهکارهایی برای ممانعت از گرمای بی رویه زمین اتخاذ کنند.
«معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره این نشست به ایرنا گفت: ایران آمادگی دارد تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 203 به صورت 4 درصد غیرمشروط و 8 درصد مشروط کاهش دهد.
نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار امروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد؛ این نشست به دنبال توافق ایران در نشست پاریس برای کاهش 4 تا 14 درصدی انتشار آلاینده ها ترتیب داده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید