بازگشت به عرصه هنر پس از چهار دهه

حسین خسروی هنرمند مجسمه ساز خودآموخته که در سال‌های دور با ساخت مجسمه های عمدتا بزرگ شهرت داشت حالا قصد دارد بعد از سال‌ها نمایشگاهی از آثارش برپا کند.

، حسین خسروی حالا دیگر سال هاست از مجسمه سازی به سمت کار صنعتی کوچ کرده است. او که هنرمندی خودآموخته است و سال ها در ساخت مجسمه های کوچک و بزرگ برنزی با تبحر مسیر خود را پیش می رفت بیش از سه دهه در این عرصه سکوت کرد. او متولد ۱۳۲۱ است و از سال ۱۳۳۸ و در ۱۶ سالگی کار ساخت مجسمه را آغاز کرد. او می گوید از همان آغاز تمام آثارش را قدرت خلاقه ذهنش ساخته و هر کدام از آنها داستانی دارد. او در آثارش از حال و احوال این روزهای دنیا مانند جنگ در یمن و سوریه الهام می گیرد تا تاریخ و تمدن ایران. در میان کارهایش می توان نمونه آثاری با الهام از روایت های مذهبی را یافت. او علاوه بر برنز با سیمان و گچ و گل قالب گیری هم کار می کند. این روزها خبر می رسد که حسین خسروی بعد از سال ها قصد بازگشت به عرصه مجسمه سازی با برپایی نمایشگاهی را دارد.

او در این باره گفت: من مدت ها کار نکرده بودم اما به تشویق دوستان دوباره به ساخت مجسمه مشغول شدم که در این فاصله نزدیک به ۲۷ مجسمه کوچک و بزرگ ساخته ام که می توانم درباره تک تک آنها ساعت ها صحبت کنم زیرا هر کدام از آنها داستانی در پشت خود دارند که از ذهن من آمده اند. بخشی از آنها حتی داستان زندگی خود من هستند. برای من اینگونه نیست که مانند یک نقاش رنگی را روی بوم بپاشم و اثری خلق شود بلکه برای من هنرم با قصه گویی همراه است و دوست دارم اثرم داستانی باشد و سرگذشتی داشته باشد.

وی درباره سال های غیبتش در عرصه مجسمه سازی نیز بیان کرد: من مدت ها کارگاه های مجسمه سازی داشتم، حتی بسیاری را تشویق کردم که به این عرصه بپیوندند اما به دلیل شرایط، سال هایی به عرصه صنعت پا گذاشتم و در آن عرصه ماندگار شدم تا اینکه دوباره به تشویق دوستان به مجسمه سازی برگشتم.

خسروی با بیان اینکه برعکس گذشته حالا اکثر کارهایی که می سازد کوچک است درباره نمایش آثارش نیز گفت: با چند گالری برای نمایش آثار صحبت کردم که هر کدام یک وقت برای ۶ ماه بعد می دهند، اما تمام تلاش من این است که خیلی زود یک نمایشگاه از آثارم بگذارم. گرچه اصل کار من برنز است اما با مس و قلم زنی و فایبرگلاس هم کار می کنم و کمی هم با سیمان کار کرده ام که ماندگاری آنها را به گونه ای طرح ریزی کردم که صد سال بماند.

وی در پایان گفت: خودم فکر می کنم سبک کاری متفاوتی دارم و سعی می کنم صد در صد از قوه تخیلم الهام بگیرم تا کارهایم هنری باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید