تولید نفت اوپک 2 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد

    کد خبر :731237

اوپک پلاس تصمیم گرفت که میزان کاهش تولید نفت خود را که پیش از این براساس اجرای «طرح کاهش تولید نفت» 9.7 میلیون بشکه بود، به 7.7 میلیون بشکه کاهش دهد، مفهوم آن این است که این سازمان تولید نفت خود را نسبت به قبل 2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

اعضای اوپک‌پلاس هدف از این تصمیم را بهبود وضعیت اقتصادی جهان پس از همه‌گیر شدن کرونا اعلام کردند که از نظر آنها میزان تقاضای نفت افزایش خواهد یافت، آنها معتقدند که افزایش 2 میلیون بشکه‌ای نفت با توجه به افزایش تقاضایی که پیش‌بینی شده است، بر بازار تأثیر منفی نخواهد گذاشت، البته اعضای اوپک پلاس این را هم گفته‌اند که شیوع موج دوم کرونا احتمالاً بر متعادل ساختن بازار عرضه و تقاضای نفت تأثیر گذاشته و شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم‌پیمانانش که در مجموع به اوپک پلاس معروف شده‌اند، میزان تولید نفت خود را از ماه می 9.7 میلیون بشکه در روز که معادل 10 درصد کل عرضه نفت است کاهش داده‌اند. این اقدام پس از آنکه ویروس کرونا یک‌سوم تقاضای نفت را تحت‌تأثیر قرار داد، تصمیم‌گیری شد.

به گزارش فارس، عبدالعزیر بن سلمان وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: از ماه آگوست بر میزان کاهش تولید نفت اعضای اوپک پلاس تا ماه دسامبر 7.7 میلیون بشکه خواهد بود.

وی همچنین گفته است که تأثیر این کاهش به دلیل اینکه برخی کشورها در فاصله ماه‌های می تا ژوئن نفت اضافی تولید کردند، می‌تواند بسیار عمیق‌تر باشد.

برساس این گزارش، قیمت نفت پس از اجرای این طرح، از حدود 16 دلار در ماه آوریل که کمترین میزان 21 سال گذشته محسوب می‌شد، به بشکه‌ای 43 دلار رسید.

این گزارش می‌نویسد بهبود قیمت نفت از سوی دیگر موجب شد برخی تولیدکنندگان نفت آمریکا تولید خود را ادامه دهند و به همین دلیل است که کشورهایی مثل روسیه و اوپک که وابستگی زیادی به درآمدهای نفتی دارند بسیار مراقب هستند که افزایش قیمت نفت آنقدر نباشد تا فرصتی را برای افزایش تولید رقیب نفتی خودشان یعنی آمریکا بدهند.

روز سه‌شنبه اوپک اعلام کرده بود که میزان تقاضا در سال 2021، 7 میلیون بشکه در روز بهتر خواهد شد که البته در سال جاری این رقم 9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

آنطور که رویترز براساس مشاهده افراد اوپک پلاس می‌گوید، این سازمان نگرانی شدید درباره موج دوم ویروس کرونا و تأثیر آن در بازار نفت دارد و گفته است که موج دوم کرونا می‌تواند میزان تقاضا را تا 11 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید